Jump to content

Are's 670 liter

Recommended Posts

• Replies 453
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hehe...

Omvendt psykologi er et triks som pleier fungere på meg. Men denne gangen skal jeg ikke la meg lure.... :-)

Og det var uten tvil flotte akvarier! Skal ta det med i vurderingene når neste runde starter.

Det er hyggelig å høre at tråden min har bidratt til noe positivt, og selv takk for deres råd og innlegg.

Are

• 3 weeks later...
  • 7 months later...

Nei men hvem skal forsyne meg med nye bakgrunnsbilder på mobil pc og iPad'n no da....?

Og hvor skal jeg gå inn for å finne bilder der jeg kan si til venner at så fint skal mitt også bli en dag.....?

Veit ikkje om det er ei veldig dårlig sammenligning.... Men jeg hadde en gang en Toyota mr2 som jeg la ned mange hundre timer med arbeid i... Hadde den i mange år og kom i bilblad osv. Bilen var dønn strøken, med fineste styling, ny lakk, spesial sydde seter og fabrikk sponsa sterio Osv osv..

Tilslutt var det ikkje meir å gjer med den. Den var perfekt. Og jeg mista gløden nermest over natta... Så jeg solgte...

Det var det dumeste jeg noen gang har gjort... Det gjekk 3 mnd og så begynte mageverken... Og den ga seg ikkje før jeg fikk tilbake bilen.

Men no har svigerbrude'n kjøpt den av meg igjen så jeg har kontroll på den... :mrgreen:

Jeg får låne den med han, og passer på den, selv om jeg no har blitt pappa og ikkje har økonomi til å kjøre 2 seter sportsbil hadde jeg ikkje klart å selge om det ikkje var for at den var i nærheten....!!!

Poenget er at du kommer til å angre så bittert.... Kjente meg slik igjenn når du skreiv at du bare mista gløden og ikkje skjønte hvorfor??? :confused:

Edited by Lars Erik H.
  • 4 months later...

Er stadig innom saltvannsforum for å oppdatere meg på hva som skjer i saltvannsverdenen, og frekvensen har nok økt den siste tiden. Det blir en stund til jeg setter opp et nytt akvarium, men jeg savner tilbake til det fascinerende livet på revet. :)

Kom over en gammel film av akvariet etter en opprydding på mobiltelefonen og tenkte jeg kunne dele den.

Er stadig innom saltvannsforum for å oppdatere meg på hva som skjer i saltvannsverdenen, og frekvensen har nok økt den siste tiden. Det blir en stund til jeg setter opp et nytt akvarium, men jeg savner tilbake til det fascinerende livet på revet. :)

Det er en god nyhet det!

Jeg fikk jo aldri studert det siste akvariet du hadde, så jeg gleder meg :-)

• 1 year later...

Kribler litt

Ja, jeg må jo si det. Har bodd på seilbåt i Karibia og Stillehavet det siste året og hatt fantastiske korallrev rundt meg store deler av tiden. Nå er vi i Fransk Polynesia og frekvensen av Acropora-fylte rev har bare blitt høyere og høyere jo lenger vest vi har kommet. Hver gang jeg stikker hodet under vann går tankene tilbake til saltvannshobbyen. Særlig når jeg ser noen flotte Acropora-kroner. De andre jeg dykker sammen skjønner ikke helt entusiasmen min for makrolivet og korallarter. :P

I august skal jeg hjem igjen, og da kan jeg ikke tenke meg at jeg klarer meg uten en bit av korallrev hjemme. :)

Tankene ligger i et mindre system enn jeg hadde sist. Kanskje rundt 300liter. Dessuten synes jeg akryl-akvariet til Selje ser interessant ut, med fugeløse skjøter.

Jeg ser også at det har endret seg noe på utstyrsfronten hva gjelder sirkulasjonspumper og særlig belysning, og det er jo spennende.

Jaja, det er bare med tankene foreløpig, men vi får se. Jeg kommer hvertfall til å følge med på saltvannsforum fremover når jeg har tilgang til internett.

Legger ved en liten reklamelink til hjemmesiden vår. Er det lov forresten? Bedre å spørre om tilgivelse enn tillatelse. :)

http://www.sailingnamaste.wordpress.com

Jeg så på bildene i linken du la ved. Wow! Som dere lever livet! Blir nesten litt sjalu. Håper å få gjennomført en sånn tur en gang selv.

Det er godt å høre at du tenker på å vende tilbake til akvariehobbyen. Hvis du liker rimless/frameless-akvarier bør du også sjekke ut f.eks akvarier fra ADA. Det er riktignok glassakvarier. Jeg har flyttet hjemmefra nå og har allerede bestilt et kar fra ADA på i underkant av 300 liter.

Vet ikke om du har gjort deg noen tanker om dette, men tenker du mest på et SPS-dominert kar som du hadde tidligere, eller skal du prøve noe nytt?

Legger ved en liten reklamelink til hjemmesiden vår. Er det lov forresten? Bedre å spørre om tilgivelse enn tillatelse. :)

www.sailingnamaste.wordpress.com

Her snakker vi om en som lever ut manges guttedrøm. For et fantastisk eventyr dette må være.

Takk for at du deler, og jeg ser i spenning frem til dine mer jordnære akvarieprosjekter fremover.

Takk for det Kevin. Vi har lagt litt effort i å dokumenter med bilder og kanskje særlig film, så det er hyggelig å høre. Hvis du vurderer å dra på en liknende tur, kan jeg bare si en ting: DRA! Gjør det smart og kjøp båt billig i Middelhavet eller Karibia (det er en OVERFLOD av båter der) og selg dyrt i Australia eller Norge, så trenger det ikke koste deg så mye. ;)

Takk for tips om ADA-akvarier. Skal sjekke det ut. Må oppdatere meg litt på utstyrsfronten skjønner jeg. Hvem selger de?

Det er særlig når jeg ser Acroporaer at abstinensene begynner å komme, så det heller vel i den retningen. Dessuten er det så mange rundt omkring i Norge med så flotte avleggere at det burde være ok å få samlet sammen noen fine eksemplarer.

• 2 weeks later...
  • 7 months later...