Jump to content
Informasjon
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
Sign in to follow this  
anita81

Anita og Sjoder's 530L

Recommended Posts

Jepp... Skulle hatt det og tro meg jeg har fått mye kjeft for at jeg absolutt skulle ha det effecline møbelet... Så Erik har planer om og bygge det om så vi får større sump...

Jeg har tatt vekk alt som er av hyller og sånt på møbelet mitt.. Gikk fint det. Deres bord er nok litt mere avansert enn mitt, men det er sikkert mulig å fikse litt!

Hvordan gikk det med fisk og koraller da? Alt har kommet seg igjen eller?

Siden sumpa ikke kan bli større, så står retur røret for dypt nedi akvariet.

D.v.s hevert effekten må brytes fortere. Enten hever dere utløpet av retur røret eller så borer dere et hull rett under vannoverflaten. Da vil heverteffekten brytes og du får ikke 60 liter vann utover gulvet.

Guest Knut-Arne Berg

Kunne tross alt gått værre da8-)

Litt tur hjelper jo på,når uhellet først er ute..

Det ludenchief skriver over her er ekstremtviktig. Borr ett lite hull rett under vannet på returen slik at det begynner og trekke luft hvis vannstanden synker 1-2cm slik at heverteffekten brytes. Regn ut slik at sumpen kan ta i mot overfaltevannet så slipper du vannsøl ved strømbrudd.

Hehe...

Har borret hull i retur-røret, og har også skjekket att dette ikke er tett titt og ofte, men nå hadde jeg jo selvfølgelig glemt å skjekke dette, så det var jo da så klart tett akkurat når dette skulle skje...

Jeg hørte en gang noen som sa att en uløkke kommer skjelden alene... :P

Ida: ja vi har ALT for liten sump, og har prøvd å få til noe, men det er ikke så lett da kan du si... "Kone-faktoren" er komisk høy, og da er det ikke lett å få til noe som fungerer optimalt...

Har ett par ideer og tanker på hvordan man kan gjøre noe med dette, men T.T.T. ...

Takker for inspill og gode ideer! :)

Ja, det er det... :D

Den klarer seg kjempe fint... Den har hatt hvite prikker på seg to ganger etter at den kom fra deg og ene gangen hadde alle fått hvite prikker... Så det synes jeg ikke er så ille... Hører jo om at det er mange som får prikker bare man ser litt hardt på dem...

Haha stilig! Den har blitt en god del større!!

Hepatuser (og en del andre kirurger) er jo døds over sensitive! :lol: Har en liten hepatus selv nå, og den har også prikker. :rolleyes: men det ordner seg nok. Den har fast klø-tupp på montiporaen.. :roll::lol:

Jeg innbiller meg at den har vokst, men jeg kan egentlig ikke se om den har gjort det se... Men da vet jeg jo at den har gjort det. :D

Hehe... han har det ja... jeg har vært heldig med han her ja... :D