Gå til innhold
Informasjon
  • Husk å book neste Reefmeet i kalenderen. Søndag 24.03.19 i Drøbak. Mer info kommer
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • NYHET. Nå kan man legge ut objekter i "kjøp og salg" å motta bud hvis man ønsker. Sjekk det ut!
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
anita81

Anita og Sjoder's 530L

Anbefalte innlegg

Litt dårlig bildet... Men det får gå. Synes det er litt morsomt. Når pumpene står på så svømmer han for livet for og komme inn i pumpa. :D Aritg liten skrue.

Fisker_067_resize.jpg

Her ligger han og slapper av etter all streve... ;-)

Fisker_098_resize.jpg

Han klarer og erstatte lørdagsunderholdningen på NRK fint han der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi blir ikke fornøyd med oppsettet.

Men til nå har vi nesten bare hatt myk koraller og nå skal vi så smått begynne og ha LPS. Og da trengs det og rokke om litt oppi der. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp... Nå har det jo gått siden mai/juni i fjord så da tenkte vi at vi kunne prøve oss på LPS. Satt oppi en hammerkorall for to dager siden så har allerede begynt. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LPS er kjempeflott! Har fått meg et par selv med tiden og er veldig fasinert! ;-)

Synes dere har plassert steinen kjempestilig jeg! Blir jo mye forandring ved bare det å bytte ut korallene.. Litt synd å flytte på stenen nå som den ligger så bra. Jeg vet ikke hvor mye det har å si, men hører liksom stadig at man helst ikke bør flytte og rote så fælt.. Har gjort det utallige ganger selv da.. :rolleyes: Og da har jo vannverdiene svingt deretter.. Men jeg har vært veldig flink og holdt meg unna nå på det nye.

Nå har jo deres fått stå en stund i fred og ro da, går jeg ut ifra.. ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes LPS en nydelig. Også blir det litt mere fargerikt. Jeg skal beholde noen av de korallene jeg har da. Vil ikke kvitte meg med alle liksom.

Ja, steinen har ligget sånn i flere måneder nå. Men siden vi også skal ha LPS så må det noen justeringer til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, det går fremover... har nå fått ut noen koraller så det hjelper. Hadde jo 60 liter vann utover stua her for en helg siden og da så det ikke fint ut oppi der... Men det har kommet seg nå. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde veldig flaks da for skulle bare en kjapp tur innom og hente klær for vi skulle til Holmenkollen. Så det som møtte oss når vi kom inn var et mørkt kar og vann utover hele... Hadde ganske høy puls da kan du si og den ble ikke lavere når vi fikk se at alle korallene bare hang og fisken lå på grusen og gjespet etter luft... Det var ikke et fint syn. Jeg var sikker på at det kom til og dø en del. Det eneste vi mistet var en damsel fisk så det var ikke store tapet.

Det som hadde skjedd var at det hadde rent vann nedover ledningen til Tunze pumpa som rant ned på skjøtekontakta hvor det var en del ledninger i kan du si... Så heldigvis så hadde sikringen gått så vi slapp brann oppi det hele...

Vi har jo taimer på lyset så det hadde da skjedd ved firetiden på natta og vi kom hjem her ved halv et tiden. Så det hadde jo stått sånn en stund. Vi fikk fort koblet til pumper og pøsa på med luft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå