Jump to content
Informasjon
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
Sign in to follow this  
jossi

Dag-Josteins 3000 liter

Recommended Posts

Er som mange andre her inne svimeslått av oppsettene dine Dag-Jostein! Det har vært en liten saltvanns spire i meg helt siden jeg var oppe hos deg og hentet gruppen med Kilesaer, og nå blir det helt klart saltvann fra sommeren av. Tok meg lang tid å komme over å se i gromtanken, og alt det fantastiske der oppi. (Jeg kom vel aldrig helt over den episoden der). Der snakker vi inspirasjon på høyt nivå :D

Håper jeg kan få tatt en tur opp og tittet igjen etterhvert. Fantastisk hele avdelingen din der. Utrolig imponerende, og kjempehyggelig å få møte deg. Ser frem til fortsettelsen av denne tråden, og jeg tror vi alle venter i spenning. :-)

Lykke til!

- Kai Rune

Hei venner. Da er jeg tilbake fra det store utlandet om 5 uker. Jeg kommer da som tidligere fortalt til å starte for fullt opp med salt i 3000-literen igjen. Selger derfor mitt strøkne 2200 liter med målene 4 meter x 70 x 80 cm. Dette for å fokusere fullt ut på det ene akvariet.

2200 literen er riperitt. Med støken BTN bakgrunn og ferdig borret. Flere moduler på kortsiden og bunnen som helt klart også vil gjøre seg i et saltvannskar. Følger med 2 het strøkne Fx5 Fluval utvendig filter, da det for tiden går ferskvann i dette.

Jeg er som sagt for tiden utenlands, men er å treffe på [email protected] når jeg en sjelden gang har tilgang til den elektroniske verden:-)

Dette er et IMPONERENDE og støkent akvarium. Porsa aluminiumsbord.

Se linken fra http://www.korallfarmen.no:

http://www.korallfarmen.no/2010/08/korallfarmen-utvider/

Mvh

Dag-Jostein

Så hyggelig da!!Joda, her går det fremover, om enn med litt forandring i planene. Jeg har fyllt salt i 2200 literen, og kjører inn dette karet i disse dager. Akvariet har målene : 4 meter x 70 x 80 cm. Har allerede litt levendestein i, men får 200 kg fersk og fin fra Australia om ca 14 dager. Gleder meg som en unge. Er tilbake igjen nå ja:-) 3000 literen kommer jeg inntil videre å ha som ferskavanns Tanganyika akvarium med mine Gibberosaer:-) Bilder kommer etterhvert.

Nei vet du hva, fylle det store flotte karet med søtt og ekkelt vann! :evil::confused::twisted: (hehe, neida)

Blir spennende å se hvordan det nye 2200 liters akvariet blir. Det er jo en voksen størrelse det også!

Og jaggu lærte jeg noe nytt i dag også. Googlet gibberosa og fant ut at jeg også har hatt det for mange år siden. Men kjøpte de da som frontosa "zaire blue"

Så hyggelig da!!Joda, her går det fremover, om enn med litt forandring i planene. Jeg har fyllt salt i 2200 literen, og kjører inn dette karet i disse dager. Akvariet har målene : 4 meter x 70 x 80 cm. Har allerede litt levendestein i, men får 200 kg fersk og fin fra Australia om ca 14 dager. Gleder meg som en unge. Er tilbake igjen nå ja:-) 3000 literen kommer jeg inntil videre å ha som ferskavanns Tanganyika akvarium med mine Gibberosaer:-) Bilder kommer etterhvert.

gleder meg til det kommer bilder:D

Hei igjen godtfolk. Da er 3000 literen på nytt fyllt med salt, og jeg starter opp igjen som før. Hatt en lang pause nå. På tide å ha det litt hyggelig igjen. Blir koralllkar i storkaret og fish only i mitt 1150 liter. Bilder kommer etter hvert.