Gå til innhold
Informasjon
  • Vi jobber med flere funksjoner
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Benytt kjøp og salg-funksjonen fra menyen
Vpower

Elektrisk/rør, hva gjør man selv?

Anbefalte innlegg

Har nå endelig kjøpt leilighet og startet planlegging av nytt kar.

Har tenkt å få lagt opp 2 kurser til akvariebruk og "utløp" i rør til kjøkken da karet blir stående som skillevegg mellom kjøkken og spisestue.

Er jo mange her inne som vet så mangt, og da jeg har lyst til å gjøre mest mulig selv i forbindelse med oppussingen av leiligheten for å spare penger til akvariet :roll:, så lurer jeg litt på hva jeg selv har lov til å utføre av el og rør installasjon?

(evnt er det noen som kjenner en billig og dyktig elektriker ;-) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel vil jeg si; Hvis du ikke vet hvordan du gjør det, ikke gjør det. Jeg har sett mye rart som er gjort av privatpersoner med det elektriske, og det er litt mer til det enn bare å koble til et par-tre ledere i en stikk. Jeg har ingenting i mot at privatpersoner gjør slik selv (ingen moralist), selv om det er ulovlig i norge, men ikke løp på clas ohlson, kjøp ting og koble til. Vet du ikke hvilke forskjell på 1,5 og 2,5, hva skal på N og L, hva er IT og TN og hva 16/10A er godkjent for etc så hold fingrene unna. Det er helt lovlig å legge rør selv, som kan spare en god del penger. Legg rør og koblingbokser selv, og får elektriker til å trekke og koble.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå