Jump to content

Komplett saltvannsakvarie ønskes kjøpt

Recommended Posts

Lyset så veldig greit ut! Men den skummeren vill ejeg nok oppgradert til noe litt krafitgere. Men det er min mening:) Kanskje litt mangel på sirkulasjon, men det kommer jo ann på hva du skal ha i karet;-)

Prisen så jo kjempefin ut da. Selv om det blir en liten kjøretur:lol:

Takk for linken! :-)

Så ikke så galt ut det. Nå har jeg ikke så god greie på hvordan det tekniske utstyret er, men prisen virket for meg hyggelig.

Er jo heller ikke så "veldig" langt til Varberg, hentet Jack Russellen vår der. :-)

Tror det er vanskelig og få en billigere ingangsbilett til hobbyen enn dette her ja,valutaen er jo også ganske ok om dagen.

wiggo

Jeg startet med en Chromis og syntes det var en veldig fin startpakke for å komme igang. Da blir det ikke så dyrt å sjekke om dette er noe man liker å pusle med heller. Med 144 liter eller hva det er så lar det seg gjøre å holde nogenlunde stabile verdier i det også. Det er stort nok til å holde SPS levende om man ønsker.

Jeg startet med en Chromis og syntes det var en veldig fin startpakke for å komme igang. Da blir det ikke så dyrt å sjekke om dette er noe man liker å pusle med heller. Med 144 liter eller hva det er så lar det seg gjøre å holde nogenlunde stabile verdier i det også. Det er stort nok til å holde SPS levende om man ønsker.

Tenker litt slik selv, er jo greit å se om dette er noe for oss uten å punge ut med alt for mye. :-)

Du har ikke et kar stående fra tiden med ferskavann da?

Det er lett og bli utolmodig og kjøpe et litt for lite kar bare for og komme igang for så og bli tatt av litersyken uka etter;-)

Hadde heller sett meg om etter et litt større kar og så brukt litt tid på og finne litt billig brukt utstyr rundt om kring.

Har du karet så skal det ikke mer til en litt sirkulasjon,en hangon skummer og en rimelig t5 armatur før du er i gang med innholdet.

Du har ikke et kar stående fra tiden med ferskavann da?

Det er lett og bli utolmodig og kjøpe et litt for lite kar bare for og komme igang for så og bli tatt av litersyken uka etter;-)

Hadde heller sett meg om etter et litt større kar og så brukt litt tid på og finne litt billig brukt utstyr rundt om kring.

Har du karet så skal det ikke mer til en litt sirkulasjon,en hangon skummer og en rimelig t5 armatur før du er i gang med innholdet.

Vi har tidligere vært seriøst rammet av litersjuken, i en periode var vi opp i 25 akvarier i drift. Så vi vet hvor skummelt dette kan være. :lol:

Driver for tiden å selger unna litt reoler, så det begynner å hjelpe litt hjemme. Når de er borte har vi bare en 112 liter og noen 54 liter helglass akarier som eventuellt kan benyttes til saltvann. Har en 530l med malawi i stua, men det tror jeg skal få være som det er. :-)

Guest Knut-Arne Berg

25 akvarier;-)...tror jeg var oppe i rundt 30 stk!! ,for rundt 20 år siden,og alle var i drift:shock::mrgreen:

Nu har jeg ikke mer enn 4stk...,og bare 3. er i drift...

Men vurderer jo STERKT ett eget kar for Ricordea Floridens da....ett "lite" ett i tillegg... viss jeg får lov av kona:rolleyes::lol:

Jeg funder veldig på og seriekoble flere saltvannskar sammen i kjede med overløp!

Nå har jeg en tank på 80x80x60 og får snart et på 90x100x60,de 2 skal i alle fall gå på samme sirkulasjon av vann.

Har i tilleg en 540 og en 250 stående;-)

wiggo

Ble en Chromis

Jeg var å så på en pent brukt Chromis i går og har bestemt meg for å gå for den. Skal forsøke å få hentet den på fredag, gleder meg villt! :mrgreen:

Regner med at jeg kommer til å plage dere på forumet her, da jeg er helt fersk. :lol: Må vel kanskje bli medlem nå. ;-)

Da har jeg registrert meg som klubbmedlem. 8-)