Gå til innhold
Informasjon
  • Husk å book neste Reefmeet i kalenderen. Søndag 24.03.19 i Drøbak. Mer info kommer
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • NYHET. Nå kan man legge ut objekter i "kjøp og salg" å motta bud hvis man ønsker. Sjekk det ut!
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
Svein A

Makro

Anbefalte innlegg

Siden vi har en egen makrotråd her inne, får jeg legge ut disse bildene her også :-)

Noen pods vandret rundt på glasset, som jeg også har tatt bilder av tidligere. Men synes disse bildene ble bedre. De er også forstørret omlag 4 ganger mer enn hva de tidligere bildene mine var.

IMG_3232_1024.jpg

IMG_3234_1024.jpg

Som en referanse, dette bildet er ikke beskjært eller gjort noe med:

IMG_3235_1024.jpg

Objektivet benyttet er Canon MP-E 65mm. Dette er faktisk de første brukbare bildene jeg har klart å ta med dette objektivet. Det er ekstremt kort fokusavstand. Så det nytter ikke å ta noen bilder mer enn ett par cm på innsiden av glasset....

Bildene over var tatt ved ca. 4x standard makro.

Blits som ble benyttet er Canon MT-24EX.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke bildene som er forstørret, det er motivene :-)

Objektivet nevnt ovenfor, som forstørrer inntil 5x mer enn hva ett vanlig makroobjektiv klarer.

Bildene er kun beskåret, for å kommer nærmere motivet. Det nederste er ikke beskåret, eller gjort noe annet med enn å bli lagret med 1024 oppløsning horisontalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 6.3.2014 klokken 21.47, kimshans skrev:

Siden vi har en egen makrotråd her inne, får jeg legge ut disse bildene her også 🙂

Noen pods vandret rundt på glasset, som jeg også har tatt bilder av tidligere. Men synes disse bildene ble bedre. De er også forstørret omlag 4 ganger mer enn hva de tidligere bildene mine var.

IMG_3232_1024.jpg

IMG_3234_1024.jpg

Som en referanse, dette bildet er ikke beskjært eller gjort noe med:

IMG_3235_1024.jpg

Objektivet benyttet er Canon MP-E 65mm. Dette er faktisk de første brukbare bildene jeg har klart å ta med dette objektivet. Det er ekstremt kort fokusavstand. Så det nytter ikke å ta noen bilder mer enn ett par cm på innsiden av glasset....

Bildene over var tatt ved ca. 4x standard makro.

Blits som ble benyttet er Canon MT-24EX.

Canon MP-E 65mm er veldig vanskelig objektiv å bruke, men jeg elsker det :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider