Gå til innhold
Informasjon
  • Vi jobber med flere funksjoner
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Benytt kjøp og salg-funksjonen fra menyen
Svein A

Makro

Anbefalte innlegg

Har lekt meg litt med makro i dag, og her er noen eksempler:

Pavona cactus:

endelig fikk jeg sett polyppene på denne korallen :-))

Pavona.jpg

Pavona1.jpg

Discosoma sp

munnen til denne skiveanemonen:

anemone.jpg

Svein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for det, men det ble litt lysproblemer, ettersom jeg foruten 100mm har fått en mellomring: Canon Mellomring EF25II, så det var noe uvant, men øvelse gjør mester :-)

Svein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
en smule misunnelig på både bildekvaliteten og kameraet! kjempe fine bilder nok en gang!

Ja utstyret har vært til uvuderlig hjelp, man kan skjule en god del fotokunnskap med det :-))

forresten så tar du bra bilder selv!

Svein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden vi først snakker foto her. Jeg er kun en amatør, men syntes av og til jeg får til ok bilder med mitt Canon 300D og 18-55 objektiv. Jeg har derimot fantasert litt om et bedre objektiv og har prikka meg inn på et Tamron 18-200 m/macro.. Tror du det kan passe for type akvarie closeup-bilder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ho ho.. Har endelig fått meg nytt objektiv jeg også.. Ikke like fine bilder som Svein men..

Bilde211konk.jpg

Bilde206.jpg

Bilde190.jpg

Trenger helt klart et stativ, hvis jeg skal ta Makro bilder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et nærbilde av min Plerogyra (lps) hvor man kan se fangstarmene tydelig. Jeg brukte kun en spotlight + blått lys, derfor begynte fangstarmene å komme frem, nattens jakt etter artemia (bbs) var i gang :-)

orginalen0211SF.jpg

Svein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sånne bilder gjør hobbyen enda mere spennende. Tror jeg må sette igang å trene med kameraet.

Du er godt i gang Frank :-) Trivelig å sitte oppe om natten av og til og bivåne jakten.

Svein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig artig å se så gode bilder på forumet vårt.

Stå på og last opp bilder. Vi har nesten uendelige muligheter med den nye platformen (dvs vi setter begrensningene selv).

:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jo ha meg makro-objektiv etterhvert også, mye forskjellig som finnes, og en liten jungel for en uvitende nybegynner som meg.

Noen som har en anbefalning på et makro til min Nikon D70s?

Skjønner at det finnes mange rådyre objektiver, men fint om det er innenfor en prisramme for oss dødelige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Noen som har en anbefalning på et makro til min Nikon D70s?

Ingen som har en anbefaling ? Har Nikon D70 med standard 18-70 mm linse. Hadde vært kjekt med et makro objektiv :)

Her er et nærbilde av en Ricordea'en Svein.

_DSC0661w.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingen som har en anbefaling ? Har Nikon D70 med standard 18-70 mm linse. Hadde vært kjekt med et makro objektiv :)

Her er et nærbilde av en Ricordea'en Svein.

Nydelig bilde av et flott dyr, plasseringstedet er funnet :-)

Når det gjelder makro, så har jeg vel ikke så mye å bidra med, da jeg kjøpte et orginalt makro objektiv til mitt kamera. (Canon)

Det som jeg synest er viktig er om man skal invistere i et 50mm eller 100mm.

Jeg har begge, og jeg synest vel at 50 mm er mer anvendelig, dersom man skal ta bilder av andre objekter enn et akvarie.

Dessuten synest jeg det er enklere å ta bilder av fisk med et 50mm, da man skal være rimelig stødig på hånden med en 100mm, og stativ er nytteløst når man skal ta bilder av saltvannsfisk :-)

Jeg bruker nå en 100mm, samt tidvis et mellomlring canon EF25II

Svein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei Svein!

Kan det være Anemonia Cf Majano?

Mvh Jan Rune :-)

Ja, JR, det kan være den :-) En "pest" anemone iflg. SE, men en pen pest, og skulle være lett å holde kontroll på i mitt lille akvarie

Takk

Svein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilig!

Hei!

Her var det mange utrolig flotte bilder å hvile øynene på!

Keep up the good work, boys!

Håper å se mange flere! ;-)

PS! God Jul til dere alle!

Mvh

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Watchman Gobyen er vel en av mine fotofavoritter, der han ligger foran hula si og passer på alt og alle, så dere får ha meg unnskyldt for at det blir noen bilder av han;-)

Han blir "farlig når han åpner kjeften og angriper fisken som kommer for nær, noe en av mine firefisher har fått merket, et stort sår på siden, som heldigvis grodde.

orginalen0404.jpg

orginalen0406.jpg

Svein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Flott fyr :-)

Kjøpte en slik for to dager siden, men har knapt sett den. Er de normalt litt sky i starten ?

Det vil jeg tro, helt til han har funnet sitt revir, da vil den nok ligge foran inngangen og vokte, slik adferd utviser min ihvertfall:-)

Svein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå