Jump to content

SALTVANNSFORUM ReefMeet høsten 2022

Recommended Posts

Akvarieklubben Saltvannsforum ønsker å lodde stemningen for et sosialt evenement hvor saltiser kan treffes og nyte hverandres selskap og få litt faglig påfyll. Etter en lang downperiode med pandemi, og nå en pågående forferdelig krig, ønsker vi i klubben å gjøre vårt for å skape noe positivt og et pusterom i all elendigheten vi alle har vært gjennom og preges av i nyhetsbildet.

Saltvannsforum vil altså arrangere et nytt ReefMeet til høsten, helst i september, senest i oktober.

Vi tenker et dagsarrangement hvor vi innleder med et par salte foredrag, vi har forhåpentligvis en utlodning samt en auksjon hvor deltagere kan stille som selgere av til hobbyen tilhørende objekter; levende som fisk, koraller, nyttedyr etc. samt utstyr og annet stort og smått.

Til auksjonen tar klubben en provisjon på 20% av utropspris slik tradisjonen alltid har vært på akvaristiske auksjoner.

Møtet vil bli arrangert i Oslo-området eller innenfor noen mils omkrets slik at mange kan delta.

Slike arrangementer innebærer masse planlegging og arbeid, mer enn de fleste er klar over. Klubbens styre bestående av fire entusiaster er helt avhengig av hjelp for å gjennomføre.

Vi oppfordrer derfor all som synes dette er spennende å kontakte oss på pm, eller med svar i tråden her om hva dere kan tenke dere.

Vi ber om din respons senest 19. april med et svar på følgende punkter:

1. Jeg vil kun delta som deltager

2. Jeg vil delta og kan hjelpe til med praktiske gjøremål under selve arrangementet, spesifiser gjerne hva......

3. Jeg vil gjerne bidra i planleggingen og forberedelsene av arrangementet, spesifiser gjerne hva....

4. Jeg vil selge objekter på auksjonen

5. Jeg kunne ønske meg følgende temaer til foredragene.

6. Jeg kjenner til et fantastisk og prisgunstig lokale jeg vil anbefale at dere vurderer ….. til et slikt arrangement.

7. Jeg er ikke interessert eller kan ikke delta i slike arrangementer

Responsen vi kan oppsummere 19. april avgjør om et slikt møte er gjennomførbart og i hvor stort omfang.

Vi som foreslår dette nå håper på enorm respons og maaange positive bidragsytere.😃

• Like 4

Kjempe! Syntes det er bra at dette ikke blir glemt. Hadde tenkt å høre om hva som skjedde nå som pandemien har roet seg ned.

jeg stiller opp med min kunnskap og hjelper til der jeg kan. Personlig har jeg arrangert lignende ting før (ikke saltvann’s relatert) 

CoralLab/Jeg stiller opp med det dere skulle trenge/ønske. Så bare til å gi en lyd. En av tingene jeg gjør gledelig er design/promo materiale! Jeg fikset litt på logoen noen år tilbake via Stian. 

• Like 3

• 2 weeks later...

Det er nå snaut 14 dager til vi må ta en beslutning på om det er mulig å gjennomføre et slikt arrangement.

Vi er selvfølgelig veldig glade for dere som har meldt dere som frivillige så langt, men vi måååååå ha flere.

• Like 1

• 2 weeks later...

Styret satte frist til i dag for frivillige til å melde seg til innsats.

Pr nå er vi ikke mange nok til å gjennomføre et slikt løft for klubben og SaltvannsNorge.

Vi har et styremøte neste uke, så det er inntil da fremdeles et marginalt håp i et tynnslitt hengende snøre.🙏

Mao. Meld dere snarest om dere faktisk ønsker det skal skje noe sosialt salt til høsten!

• Like 1