Jump to content

Rullefilter

e-mu
 Share

Recommended Posts

Vurderer igjen å forsøke med rullefilter. Noen som har egne erfaringer med slike til store akvarier? Har jo begrenset plass i sumpen, ca 52x52 cm. Har sett på Royal Exclusiv sin Dreambox - COMPACT rolling fleece filter Large, som har 283 mm bred ruller. Deltec VF 8000 skal klare samme vanngjennomstrømning, men er bare 180mm bred. Begge har kapasitet på 8000l/t. noe som er i nærheten av hva jeg har i sumpen  idag. Vet at begge er i minste laget til mitt system, men det er hva jeg tror jeg kan få plass til.

On 2/22/2022 at 8:20 AM, Eagle said:

Spennende!

Jeg ser RE har en 12000 liter versjon «in preparation», kanskje spørre Torsten eller Dominik om når den er klar?

Om du går for dette, må du evt kjøpe mindre skummer også😎

Har vært i kontakt med RE, du kunne ikke si når 12000l/t versjonen ville bli klar. I følge svaret jeg fikk fra RE så skulle filteret kjøres med 2-3 ganger systemvolom i timen, noe som passer bra til mitt system. Det var vist også kunder som kjørte dette på 10000 l/t. Får tenke litt mer og ta grundigere mål til hvordan jeg skal få dette til å passe inn. Planlegging er halve morra😄 

Er ikke sikker på om jeg må ned i skummer, den jeg har er beregnet fra 1200-3000 liter i dagens versjon. Jeg har en eldre utgave med en litt dårligere pumpe med tanke på luftinntak.

• 2 weeks later...