Jump to content
  • 0

Lime koraller/LS under vann

Question

Hei

Hva er dere mest fornøyd med å bruke til å lime korallplugger og LS under vann? Jeg søker informasjon om produkt og fremgangsmåte? 

Selv har jeg brukt masse forskjellige tokomponent produkter, men på meg virker det tilfeldig om ting blir sittende. Den jeg har mest tro på er Grotech sin Corafix superfast, men også den løsner for ofte. Har også forsøkt med lynlim mellom corafix og det det skal festes til.

Prøvde også Stonefix, men det virker bare over vann.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Jeg har forsøkt de fleste to-komponentalternativene, og kjøper nå kun milliput. Lettest å jobbe med og sitter rimelig godt. Billig er den også😛. Men det skal sies at å ha en dråpe eller to med lynlim (cyanoacrylat) mellom både på korallen og underlaget hjelper betraktelig

• 0

Har null peiling på hva som finnes. Men fikk et par GUO Elephant Cyanoacrylate sammen med en del fragger. Det funker til å lime fast koraller med i hvert fall, vet ikke med stein.

• 0

Da har jeg funnet en kombinasjon som ser ut til å virke for meg, Mlliput og lynlim gel. Jeg brukte Seachem Reef Glue. Har tidligere forsøk med diverse Biltema lynlim, men dette vrker ikke på større ting, kun på små fragger. 

• Like 1