kire 50 Posted November 20, 2020 Report Share Posted November 20, 2020 Gikk tilfeldig ned i garasjen før jobb i dag. Til min store forskrekkelse var strømmen borte. Viste seg å vær sikringen til akvariet som var slått ut. Fikk det raskt opp å gå igjen, og ser ut til at alt har gått bra denne gang. Såg på tidsuret stod på kl.03.00 i natt. Altså nesten 4 timer uten strøm. Fekk ei lærepenge der (igjen). Har kommet frem til at eg trenger en eller annen form for overvåking av karet. Tenker ikkje overvåking av vann parametere, men ein måte å se at alt virker som det skal. Noen som har tips?? Karet er jo i en annen bygning enn eg oppholder meg. Tenkte litt på wifi overvåkingskamera. Quote Link to post Share on other sites
e-mu 282 Posted November 20, 2020 Report Share Posted November 20, 2020 Jeg har en eldre utgave av en slik https://www.eldirekte.no/sunwind-fjernstarter-gsm-pro-hovedenhet/cat-p/c/p10639427?gclid=CjwKCAiA7939BRBMEiwA-hX5J75KORH967c25eHpeFgDG9rXBGqRAszbAnf_jdYyYw7cOhjgQcpFVhoCpRcQAvD_BwE Veldig nyttig. Har også et webkamera stående foran akvariet, men det brukes mest på reise. Begge deler har betalt seg, mange ganger. Quote Link to post Share on other sites
kire 50 Posted November 20, 2020 Author Report Share Posted November 20, 2020 Aah. Takk for tips, ka har du koblet i den gsm kontakten? Tenkte litt på ein sånn. https://www.clasohlson.com/no/p/36-7782?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=CjwKCAiA7939BRBMEiwA-hX5J2Edt5ZabYFmsjpTxNYfvB3xN6NPK2ZCcy0RXkOr_KuDqoWJbpQOhRoCWgQQAvD_BwE Quote Link to post Share on other sites
e-mu 282 Posted November 20, 2020 Report Share Posted November 20, 2020 Tja, vet ikke om en slik vil virke. Det du bør se etter er en som ikke er avhengig noe annet, men som har batteribackup og eget SIM kort slik at den kan sende melding selv om strømmen blir borte. Tror ikke den fra Clas klarer det. Quote Link to post Share on other sites
kire 50 Posted November 21, 2020 Author Report Share Posted November 21, 2020 Muligens svaret her.. Maxspect gyre Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts