Jump to content
Informasjon
  • COVID 19 har dessverre satt en midlertidig stopper for Reefmeet og hjemmemøter
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
Eagle

Kappe akrylsylinder

Recommended Posts

Jeg har en slik avfallsbeholder koblet til skummeren. Det er veldig bekvemt siden jeg også bruker en renseenhet på skummerkoppen som innebærer at skummeren kan jobbe uten manuelt vedlikehold i uker, kun tømme denne avfallsbeholderen ved behov. En gang i uken er i praksis standard siden jeg skummer ganske vått.

Siden jeg nå har litt lavere skummer enn tidligere har jeg støtt på en liten utfordring, og det er at det blir lite fall fra skummerkopp til denne avfallsbeholderen. Avfallet blir derfor stående i slangen i stedet for å renne uhindret ned i beholderen.

Jeg tenker derfor å kappe litt av toppen på avfallsbeholderen, ca 4-5 cm. Kuttet bør være 100 % rett og uten noen ujevnheter/skjevheter slik at den fortsatt er ganske tett mot lokket.

Er det noe sted man kan få kappet slikt profesjonelt, tenker i baner glassmestere eller spesialister på plast kanskje?

094AE20D-0D77-40C7-A042-DB3A740A4B67.jpeg

4863BBAD-E69E-415C-A6A2-8AC9837F59E9.jpeg

Det var ikke umiddelbart noen løsning å kappe røret, har vært i kontakt med plastfirma, glassmester og mekanisk verksted, ingen var veldig hypne på å forsøke seg.

Endte dermed med en «hjemmereodorløsning». Boret et ekstra hull i lokket selv, og det er tilstrekkelig til å få et nødvendig fall fra skummerkoppen.

78400695-27C2-4B0E-BB9A-3E4073C92986.jpeg