Jump to content
Informasjon
  • COVID 19 har dessverre satt en midlertidig stopper for Reefmeet og hjemmemøter
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
Thor-Magne Jensen

Nytt oppsett og ombygget sump Reefer 525XL

Recommended Posts

Hei. jeg driver å bygger opp et nytt kar og jeg ble stående å se på sumpen som nå står midt på gulvet ferdig rengjort.

og det er her min kunnskap kanskje ikke er stor nok enda..

MEN

Er det noe som helst problem å sette et clarisea SK5000 i det første kammeret øverst til høyre for å erstatte filtersokkene.. for så å lage en overrenningsvegg der filtersokkene sitter per i dag og bruke det rommet som et refugium?? eller vil det bli for mye flow igjennom noe slikt ?

håper noen har noe innsikt til tankene mine her

IMG_20201024_122144.jpg

[[Template core/front/global/commentEditLine is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Da er prosjektet med å få en ryddig oversiktlig tilgang til kontrollere igang. 

Ettersom jeg venter på deler til sumpen så må man ha noe å henge fingrene i.. 

Så da er foreløpige kontrollere montert opp på panelet. Så får man se om det kommer fler etterhvert. 

Ønsker meg ei dc pumpe istedenfor gamle eheimpumpa som sitter der nå. 

IMG_20201101_141449.jpg

IMG_20201101_141344.jpg

Ser veldig ryddig og planmessig ut. Angående plassering av clarisea filter, så tenker jeg at, er det plass er det OK. Men tenk på vedlikehold,  ikke lag en løsning der du må demontere alt når du skal gjøre mindre vedlikehold.