Thor-Magne Jensen 13 Posted October 24, 2020 Report Share Posted October 24, 2020 (edited) Hei. jeg driver å bygger opp et nytt kar og jeg ble stående å se på sumpen som nå står midt på gulvet ferdig rengjort. og det er her min kunnskap kanskje ikke er stor nok enda.. MEN Er det noe som helst problem å sette et clarisea SK5000 i det første kammeret øverst til høyre for å erstatte filtersokkene.. for så å lage en overrenningsvegg der filtersokkene sitter per i dag og bruke det rommet som et refugium?? eller vil det bli for mye flow igjennom noe slikt ? håper noen har noe innsikt til tankene mine her Edited November 1, 2020 by Thor-Magne Jensen Quote Link to post Share on other sites
Thor-Magne Jensen 13 Posted October 26, 2020 Author Report Share Posted October 26, 2020 Her er planen Spørsmålet er hvor stort refugium man burde ha. planen er overrenning med kam på den gule streken. og under-renning på den blå. Noen tanker ? flow er tenkt til 4000LPH Quote Link to post Share on other sites
Thor-Magne Jensen 13 Posted November 1, 2020 Author Report Share Posted November 1, 2020 Da er prosjektet med å få en ryddig oversiktlig tilgang til kontrollere igang. Ettersom jeg venter på deler til sumpen så må man ha noe å henge fingrene i.. Så da er foreløpige kontrollere montert opp på panelet. Så får man se om det kommer fler etterhvert. Ønsker meg ei dc pumpe istedenfor gamle eheimpumpa som sitter der nå. 2 Quote Link to post Share on other sites
e-mu 294 Posted November 1, 2020 Report Share Posted November 1, 2020 Ser veldig ryddig og planmessig ut. Angående plassering av clarisea filter, så tenker jeg at, er det plass er det OK. Men tenk på vedlikehold, ikke lag en løsning der du må demontere alt når du skal gjøre mindre vedlikehold. Quote Link to post Share on other sites
Stian Haugan 29 Posted November 1, 2020 Report Share Posted November 1, 2020 Ser veldig ryddig og fint ut Quote Link to post Share on other sites
Thor-Magne Jensen 13 Posted December 28, 2020 Author Report Share Posted December 28, 2020 (edited) Da har endelig alle delene kommet.. Så da er man i gang med mod. Av red sea sumpen. Hyggelig romjuls-syssel Edited December 28, 2020 by Thor-Magne Jensen 1 Quote Link to post Share on other sites
Thor-Magne Jensen 13 Posted December 28, 2020 Author Report Share Posted December 28, 2020 Jeg har latt det stå igjen en glassvegg for å lede vannet litt mot skummeren. Usikker på om det er nødvendig eller om den bare blir i vegen. Noen som har noen tanker? Quote Link to post Share on other sites
Thor-Magne Jensen 13 Posted December 28, 2020 Author Report Share Posted December 28, 2020 Quote Link to post Share on other sites
Thor-Magne Jensen 13 Posted December 28, 2020 Author Report Share Posted December 28, 2020 da ble veggen borte.. fikk bedre plass til reaktor og skummer. og nå er veggen limt dit den skal være.. så da får dette stå og herde ei ukes tid. har også bestilt overrenningskam som hentes i morgen så jeg får laget refugium i neste kammeret Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts