Jump to content
Informasjon
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
kire

ATI Essentials Pro.

Recommended Posts

Kan noen som bruker dette komme med erfaringer? Bruker du den "rein" eller utblandet. Uten at eg kan bruke infoen til så mykje, men kor mykje doserer du i karet?

Vurderer å bytte til denne, såg så enkelt ut i forhold til alt miksing og risting.

Jeg har brukt dette siden juni i fjor, dosert via Dosetronic, som igjen styres av KH verdi målt via Alkatronic.

Er stort sett fornøyd, men opplevde etterhvert avleiringer i slanger pga den høye konsentrasjonen i løsningene.

Har derfor valgt å fortynne løsningene  1+1 med RO vann, og det fungerer fint.

Doseringen varierer i området 18-25 ml/døgn.

For meg som er vant med reaktor fra tidligere, er jeg imidlertid usikker på hvordan det fungerer med øvrige vitale komponenter.

Skal få sendt en prøve til ICP straks😎

KH er akseptabelt stabil.

6B893C29-FEE0-4FD4-B016-49ACD1BB60E3.png

Brukt det selv i ca 1 år. Godt fornøyd og rimelig i bruk. Har ikke brukt andre tilsetninger i tillegg da jeg har primært mykkoraller. Doserer 10 ml hver dag.

[[Template core/front/global/commentEditLine is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Jet bruker dette selv. Meget fornøyd med ATI serien og da spesielt Essentials pro. Jeg blander ikke ut slik Tom nevner og har ikke opplevd tilsvarende avleiringer i slangene. 
doseringen ligger vel på rundt 50ml PR dag som styres via doseringspumpe. Mengde er utelukkende bestemt av innhold og forbruk i karret ditt, så her må det prøves og feilen litt for å finne rett mengde. Det må også kontrolleres og justeres med tiden.

Den helt klare fordelen med Pro serien er kun to beholdere og ingen pulver som må blandes ut i vann. Jeg har ikke opplevd at noen av beholder’ne skiller seg og som gjør at noe av innholdet faller til bunnen, slik jeg alltid har gjort med «vanlig» pulverbasert balling.

2 timer siden, Tomas skrev:

Jet bruker dette selv. Meget fornøyd med ATI serien og da spesielt Essentials pro. Jeg blander ikke ut slik Tom nevner og har ikke opplevd tilsvarende avleiringer i slangene. 
doseringen ligger vel på rundt 50ml PR dag som styres via doseringspumpe. Mengde er utelukkende bestemt av innhold og forbruk i karret ditt, så her må det prøves og feilen litt for å finne rett mengde. Det må også kontrolleres og justeres med tiden.

Den helt klare fordelen med Pro serien er kun to beholdere og ingen pulver som må blandes ut i vann. Jeg har ikke opplevd at noen av beholder’ne skiller seg og som gjør at noe av innholdet faller til bunnen, slik jeg alltid har gjort med «vanlig» pulverbasert balling.

Muligens mer drøy i bruk enn balling+ då kanskje? Ligger på 40ml utblandet på balling i døgnet nå. Så blir ganske lav dosering, om eg kjøre rein ATI. Noen som opplever bedring i karet, som har bytta fra ordinær balling til ati?

7 timer siden, kire skrev:

Muligens mer drøy i bruk enn balling+ då kanskje? Ligger på 40ml utblandet på balling i døgnet nå. Så blir ganske lav dosering, om eg kjøre rein ATI. Noen som opplever bedring i karet, som har bytta fra ordinær balling til ati?

Jeg har vært gjennom balling fra Korallen i mange år, blandet så selv noen år, så Aquaforest sin,  så ATI sin vanlige og nå sist Essentials pluss. Jeg klarer ikke å se forskjell og strengt talt så skal det være likt med tungmetaller og andre tilsetninger.