Jump to content
Informasjon
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
  • 0
Martin Gaze

Kirurg under angrep. Hva gjør man?

Question

Min stakkars gule kirurg blir angrepet av de andre fiskene. Hva skal man gjøre? Det gikk fint de første to dagene den var i akvariet så har den siden vært under angrep, mest av en annen, men virker som de andre har hevet seg på mobbebølgen.. 

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

To-tre løsninger jeg vil foreslå:

1. Flytt litt på innredning, altså stener eller annet som er lett å å gi en annen plassering. De aggressive fiskene får da noe annet å tenke på.

2. Om du har sump, plasser de aggressive individene der et par dager. Når de så settes tilbake har den gule fått ro og evt evne til å hevde seg bedre.

3. Om ikke sump, har du en plastbeholder eller lignende som kan fylles med akvarievann å flyte rundt i akvariet med de aggressive individene i, så får du litt samme effekt som nr. 2.

Se et eksempel på en beholder her jeg bruker til slike tilfeller, men behøver ikke være så avansert.

0787D662-0451-43B0-8F64-4B176642FEF9.jpeg

• 0

Mata mycket - nori 24/7

Flytta på inredning som föreslagit tidigare.

Skriv ut bilder på fiskar av samma art och sätt på utsidan av akvariet.

Sätt ner spegel i akvariet - gärna flera st.

• 0

Jeg har hatt veldig god suksess med å tape på ett speil på utsiden av glasset litt før den nye kirurgen kommer oppi. Dette har jeg gjort 2 ganger å det har funket like bra begge gangene. Er ganske fasinerende å se hvor mye de legger merke til speilet. Ikke bare kirurgene men de fleste fiskene faktisk.