Jump to content
Informasjon
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
doogledee

Ønskes kjøpt, koraller

Recommended Posts

Hei, har hatt mitt RSM 250 kar oppe å gå i ca to år nå og føler at det begynner å bli stabilt nok til å ha noen koraller sammen med mine to klovner, en firefish, tre eremitter snegler og ett par sand rensende fisker og en BTA. Alle dyrene har vært i akvariet i over ett år og trives og spiser godt.

Noen i Oslo ommeråde som har noen enkle korall frags til salgs? vil gjerne ha lps koraller, men alt av interesse :) kommer og henter, betaler på vipps :) 

I’ve just received 10 x amazing frags from the link posted above, highly recommend, size, colours 10/10 after being in the tank 30mins... The picture in no way justifies these Corals in the flesh, it’s an indication.

7F9D6F5C-DDAF-41BF-8787-1C9F46EE2BEE.jpeg

[[Template core/front/global/commentEditLine is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Kanske inte helt aktuellt å starta med high end sps i ett relativt nystartat akvarium när han ber om lps och enklare koraller? 

På 9.4.2020 klokken 20.04, Dimorb skrev:

Kanske inte helt aktuellt å starta med high end sps i ett relativt nystartat akvarium när han ber om lps och enklare koraller? 

Er to års gammel akvarie antatt som nystartet? OMG!

Hei :) Jeg annser faktisk karret mitt somm ganske ferskt selv om det har vært oppe i 2 år. Ting tar laaaang tid i saltvanns kar og personlig tror jeg det tar mye mer enn noen mnd å få ting stabilt. Uansett, så er jeg ute etter LPS og enkle koraller å holde, grunnet at jeg ikke har massevis av tid hver dag å vie til vanntester, justeringer etc av karret. Fokuset har alltid vært å ha ett kar som er enkelt å holde :) så får helle de som har tid og råd til det ha de karrene som er super imponerende å se :) jeg trenger ikke det, men synes det er koselig med ett saltvannskar :)

4 timer siden, eques skrev:

Er to års gammel akvarie antatt som nystartet? OMG!

Fel ordlag kanske.. inte nystartat akvarium men nystart i förhållande till koraller.

Han har ju inte haft koraller i detta karet under de 2 åren som han har haft det.. vad är det då som kvalifiserar honom/akvariet till att gå från de enkla korallerna till high end på en gång? 

Det är sällan en god ide att rekommendera en som inte har erfarenhet att gå rakt på det värsta som också i många fall kostar en god peng. Så går det åt H-E och man tappar intresset och slutar. 

Då är det kanske bättre å höra i förkant vad han är intresserad av och ge råd i förhållande til det. Han ber ju om tips om mjukt och lps.

1 time siden, doogledee skrev:

Hei :) Jeg annser faktisk karret mitt somm ganske ferskt selv om det har vært oppe i 2 år. Ting tar laaaang tid i saltvanns kar og personlig tror jeg det tar mye mer enn noen mnd å få ting stabilt. Uansett, så er jeg ute etter LPS og enkle koraller å holde, grunnet at jeg ikke har massevis av tid hver dag å vie til vanntester, justeringer etc av karret. Fokuset har alltid vært å ha ett kar som er enkelt å holde :) så får helle de som har tid og råd til det ha de karrene som er super imponerende å se :) jeg trenger ikke det, men synes det er koselig med ett saltvannskar :)

Jag menar ju det framgick av ditt första inlägg så går kanske mer på vem som läser inlägg och är snabb på tangenterna ;)

Ta kontakt om du vill ha lite tips om koraller.

Hei, 
Jeg har litt i Drøbak om du skulle være i nærheten, som kan passe dine ønsker: div skiver, riccordea strawberry yuma, rodachtis, div zoas etc.  

Guest Bubbletip anemoner

Vi har noen bubbletip anemoner til salgs. Startet med 1 som nå har blitt til 7. Bor ved Røa i Oslo.

Kr. 150 pr stk? 

oki 😀 da er vi nesten naboer. Har du stort akvarium? Vi har 375 l med en stor foxface som virker litt for stor for karet ... hva mener du om det?

Hmmhar ikke så mye meninger om foxface desverre :) har 250L så hakket mindre enn dere. Send meg gjerne en PM så kan vi avtale om du vil komme bort å ta en kaffe og en kikk en dag :)

En på Vinderen-Ris her med en akryl cubeakvarie på 500 liter. Jeg har ingen korall som kan selges ennå, men det blir etterhvert.

Om Foxfacen... det kommer ann på hvor stor er nå... men ja, de blir store... og hvis du har allerede reagert er kanskje tid for å finne han et nytt hus.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...