Jump to content
Informasjon
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
Sign in to follow this  
e-mu

Opprydding/forenkling av forumet, salgstråden

Recommended Posts

Hei

I et forsøk på å rydde opp og forenkle hjemmesiden til Saltvannsforum, så har jeg nå tatt bort kjøp og salg modulen. Den ble ikke veldig mye brukt. I steden har jeg ryddet opp i den gamle versjonen ( https://saltvannsforum.no/forum/15-kjøp-og-salg/ ), ved å flytte alle eksisterende (fra 2018 og eldre) til undermappene solgt/byttet/kjøpt.

Hver enkelt som har noe annonsert her henstilles til å selv å flytte sine annonser når de ikke er aktuelle lenger. SF styre vil sporadisk rydde opp og fjerne flytte annonser, inntill vi får på plass en automatisk måte å gjøre dette på.

Hva gjør vi nå hvis vi vil kjøpe eller selge noe, altså legge ut ny annonse?

Er kun solgt som alternativ under Selges.

1 time siden, Eagle skrev:

Hva gjør vi nå hvis vi vil kjøpe eller selge noe, altså legge ut ny annonse?

Er kun solgt som alternativ under Selges.

På hovedmenyen velger man Kjøp og salg, deretter Selges og til slutt  Start nytt emne. Jeg ahr lagt til en første salgstråd detr for Rapidled Onyx lys jeg selger.  

Men jeg ser at jeg må redigere teksten over da det står at tråden er flyttet, noe som ikke gjelder lenger nå som jeg har flyttet salgstråden tilbake.

54 minutter siden, e-mu skrev:

På hovedmenyen velger man Kjøp og salg, deretter Selges og til slutt  Start nytt emne. Jeg ahr lagt til en første salgstråd detr for Rapidled Onyx lys jeg selger. 

Om jeg gjør som over ender jeg uansett her: 

"Flyttet!

Du kan ikke lengre lage nye poster her - benytt kjøp og salg-funksjonen du finner i hovedmenyen"

Jeg forstår hovedmenyen å være den blå linjen som starter med ARTIKLER og slutter med MORE

Her følger en liten beskrivelse:

• Trykke  KJØP OG SALG som markert i første figur under
  • Capture1.PNG
  • Trykk på Selges (Jeg ser at dette ikke er intuitivt, men det er nå en gang slik designet vårt er. Holder på med å teste ut et mer kompakt design, men ting tar tid i denne hobbyen)Capture2.PNG
  • Trykk på Start nytt emne og du kan startet innlegging av nytt salgsobjekt
  • Capture3.PNG

Har testet med Safari fra Mac:  Finnes ingen knapp Start nytt emne etter å ha trykket på Selges...

Ved bruk av mobil er ikke hovedmenyen synlig i det hele tatt.

Mac har jeg ikke, så det kan godt hende det stemmer.

Virker bra på min Android tlf (menyen får du om du trykker på de tre horisontale strekene øverst i skjermbildet).

Etter det er det det samme som over.

Da har jeg rettet opp i rettighetene, slik at alle klubbmedlemmer kan legge inn nye poster her. Håper jeg.