Jump to content
Informasjon
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
Sign in to follow this  
AndréMF

Fisken du ikke glemmer, og støtt din lokale fiskepusher.

Recommended Posts

Hei, vi har nok alle hatt en fisk som gjorde ekstra inntrykk, for min del var det en moorish Idol. En fisk jeg ble så glad i at jeg bestemte meg for å ikke kjøpe en igjen når den døde. De er ikke de enkleste å holde, og jeg ønsker ikke å risikere tapet igjen. Forhåpentligvis har du fortsatt din favoritt i beste velgående.

Jeg fant denne videoen på youtube (Google ser ut til å begynne å kjenne meg!?) og jeg ville dele den med de i Norge som vil reagere med sympati istedet for latter når han forteller. For de fleste andre er jo fisk bare en fisk sant? 

Videoen gir også et viktig innblikk i hvor tøft det kan være for de lokale å holde butikken gående, støtt din akvariebutikk!

Håper du finner videoen like interessant som meg, og har du en favorittfisk du aldri vil glemme?

Joda har hatt fisk som jeg ble glad i. Liten logikk og bare følelser i bunn og grunn.
Der har du mennesket i et nøtteskall!
Vi er tenkende, høyst intelligente og reflekterende dyr som i stor grad er styrt av følelser fordi de er et produkt av den hjerne vi har. 🙂
Ytterst interessant diskusjonstema fordi fordi vi ikke klarer fri oss fra dette.
Naturen ellers er ikke styrt av følelser.
Fisk er fisk.
De kjenner smerte noe som er en snedig oppfinnelse siden alternativet var å svømme rundt likeglad og uredd med flenger i kroppen til blodet tok slutt. 
En blåkveite er likestilt en gul kirurg. 
Hvorfor skulle den ikke være det? 
Det er ingen som reagerer på en kasse død blåkveite.
Fisk gyter og det vokser opp nye generasjoner.

Min sixliner var en favoritt. Den ble svært gammel til arten å være. Siste året var den som en 90 åring på aldershjemmet og trengte ekstra påpass i kosten.
Min copperband er nå en favoritt som jeg gjør ekstra stas på for å holde happy.
Den hadde jeg virkelig savnet om ble borte. En ny hadde nok ikke blitt det samme heller....
Er bare et menneske jeg og.

• Like 1
  • Thanks 1

Min fisk som ikke glemmes er en P. Annularis, min første keiser ,ble hentet en januardag i 1983 hos korallfisken Linkøping, vi sov i minus 10g i bilen før vi fant butikken og kunne returnere hjem. 80--90 mil på et døgn var det vært.