Jump to content
Informasjon
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
hiawatha

Idéer til overbygg til akvariet

Recommended Posts

Jeg trenger å bygge en topp til akvariet pga mye lys-blødning ut i rommet, men bør ikke være for tungt og kunne løftes for tilgang og vedlikehold av tanken. Ideer og tips mottas med takk.

4BABEB61-E0E4-48FF-9B1D-A81BA4A9055E.jpeg

Jeg bygde en enkel topp for noen år siden. Akvariet var et tmc 120 liter(60x45x45). En god del mindre enn ditt akvarie. 

Jeg var veldig fornøyd med denne toppen. Toppen hvilte på akvariet og var lett å løfte av og på. 

3003D397-FD68-408E-A1E2-68605ED0D6BA.jpeg

16731797-CCEF-4A4C-9C54-612354A7DF18.jpeg

CC98EA67-0871-4A45-9A96-47C3B7F5B12A.jpeg

Har laget lystopp til min 240L brukte skapsider fra Ikea i hvit høyglans (passer til dørene i skapet.) sidene ble tilpasset og frest slik at de ligge ned på glasset. ( er ikke glad i å se vannlinjen) hos meg er lampen montert fast i rammen, med vippefunksjon for vedlikehold. På toppen matt hvit plexiglass. Det er montert PC vifter og laget luftehull for å ta vekk varme. 

image.jpg