Jump to content
Informasjon
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
sailfish

Beste Optiwhite helglass akvariet, laget på mål?

Recommended Posts

Hei!

Skulle gjerne fått laget et nytt akvarie på mål. Optiwhite eller annet glass med lite jerninnhold.

Har folk her på forumet har noen oppfatninger om hvem som gjør dette best og til en fornuftig pris?

Privatperson eller butikk, spiller ingen rolle 😊

Mvh, Tom-André

[[Template core/front/global/commentEditLine is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Hei,
Jeg bestilte mitt via Tropestua i Oslo. Ett Wromak kar på egne mål, borret etter ønske og med 3 sider optiwhite. 
Jeg sjekket prisen mot en annen leverandør og det var 100 lapper i mellom.
Det er produsert i Polen og det var vel ca 7 uke levering mener jeg å huske.
Jeg er meget fornøyd med resultatet.

36 minutter siden, Dan Bjordal skrev:

Hundre-lapper eller 100.000??

hehe, det var faktisk bare ett par hundre kroner i forskjell. Jeg fikk med andre ord prissjekket utgangspunktet mitt og fant ut at det ikke skilte mye på de to leverandørene. 
Frakt kan fort bli ett tema for de som ikke bor OK radius for Oslo (i dette eksemplet)

Burde kanskje spesifisert størrelsen på karet. Jeg er en nanofantast, og tenker ikke noe større enn 130 x 35 x 35. Litt overkill muligens å outsource det til utlandet? Noen rimeligere alternativer mer lokalt, av tilsvarende kvalitet?

Når du ikke skal ha større akvarie enn dette, så blir jo glasset relativt tynt. Jeg hadde på det gamle akvariet mitt en side i optiwhite, 12 mm tykkelse. Og synes ikke jeg hadde noe effekt av dette, når det var vann og annet innhold i akvariet. Tror effekten i så tilfelle er mest psykisk 🙂

Det har jeg også blitt anbefalt: "Har du mindre enn 12 med mer glass er det bortkastet med Optiwhite".
Jeg har ikke personlig erfaring å dele men det virker som om dette er vel kjent av de som holder på med dette.