Jump to content

Stein-Egil's 2700 liter

e-mu
 Share

Recommended Posts

13 timer siden, e-mu skrev:

Har jeg kjøpt feil pumpe tro?, spec sier opp til 20 000l/t men på esken står det at den er idell for nano kar!!! Da blir den vel i minste laget for meg...

I forhold til originalen er vel alle saltvannsakvarier nano-reef... ;) 

• 2 months later...
På 19.8.2021 klokken 14.15, e-mu skrev:

Takk for det, skal si fra. Fint med snille medakvarister.

På 19.8.2021 klokken 12.30, YanDeer skrev:

Har endel store Montipora flak hvis du vil ha, de er blitt så store at de må kuttes ned snart uansett. Det er bare å si ifra når du er klar.

Hei, hvordan går det med akvariet ? Montipora flakene er her fortsatt, skulle gjerne ha fått dem ut. Skal stenge ned et akvarie og bygge om det største så skal kvitte meg med masse koraller. Hør fra deg om du fortsatt skal ha Montiporaene, ellers så gis de bort til andre eller kastes.

18 timer siden, YanDeer skrev:

Hei, hvordan går det med akvariet ? Montipora flakene er her fortsatt, skulle gjerne ha fått dem ut. Skal stenge ned et akvarie og bygge om det største så skal kvitte meg med masse koraller. Hør fra deg om du fortsatt skal ha Montiporaene, ellers så gis de bort til andre eller kastes.

Hei, har ikke gått så bra med korallene. Har bare 3 stusslige acroporaer igjen. Montipora og andre sps/lps går det bedre med. Men veldig usikker på hva det er, håper jo på at det bare var varmen som gjorde det. Har tatt IPC tester og det ser ganske bra ut, ingen skadlige tungmetaller og ikke veldig høye næringsverdier.

Sender deg PM.

På 6.11.2021 klokken 13.41, YanDeer skrev:

Hei, har ikke gått så bra med korallene. Har bare 3 stusslige acroporaer igjen. Montipora og andre sps/lps går det bedre med. Men veldig usikker på hva det er, håper jo på at det bare var varmen som gjorde det. Har tatt IPC tester og det ser ganske bra ut, ingen skadlige tungmetaller og ikke veldig høye næringsverdier.

Sender deg PM.

• 3 months later...

Operasjon Rhodactis howesii ut av systemet startet i helgen, etter at jeg har gitt bort tre store steiner med anemmoner på. Bildene nedenfor viser hvordan de så ut før og etter. Ny stein kommer om en uke.

273683301_258198206356973_6914709247373878866_n.jpg

273882802_353818339750793_8626361811893931021_n.jpg

CA19686E-E41B-46F3-B324-D58DA77EE124.jpeg

• 3 weeks later...

Da er rullefilter bestilt, det ble etRoyal Exclusive COMPACT rolling fleece filter, type Large som vist på bildet. ER beregnet for 8000l/t gjennomstrømning så håper at det blir stort nok. har ikke plass til større.2257_0.jpg

• Like 2

• 3 weeks later...
 Share

• Create New...