Vegard Haugen 152 Posted February 6 Report Share Posted February 6 Å nei, så kjedelig.. Håper at du får sumpen opp å gå igjen snart Quote Link to post Share on other sites
e-mu 297 Posted February 8 Author Report Share Posted February 8 Det viktigste er nå oppe å går igjen. Mangler et tre reaktorer (Nitrat, fosfat og kull). Og det blir nok bygging av ny sump (igjen) når det blir varmere i været. Noen som har noe liggende som er ca 135x50x45? Quote Link to post Share on other sites
Eagle 829 Posted February 9 Report Share Posted February 9 Hei ref dagens samtale, hva med denne: https://www.aquariumtechnik.at/en/atb-biobox-sump-normal-size Quote Link to post Share on other sites
e-mu 297 Posted February 9 Author Report Share Posted February 9 Ja, det er et mulig alternativ. Men må nok modifisere den litt for å få plass til alt vannet den må kunne motta. Quote Link to post Share on other sites
Eagle 829 Posted February 9 Report Share Posted February 9 Du kan antagelig be om de dimensjoner du selv ønsker og evt uten filtersokkholderne. Quote Link to post Share on other sites
e-mu 297 Posted February 21 Author Report Share Posted February 21 Var hos Richard på Zoo-Hjørnet i Østfoldhallen i går og handlet fisk: 1 Paracanthurus hepatus 4 cm 1 Pomacanthus imperator 7 cm 5 Chromis virdis 4 cm 1 Valenciennea puellaris 6 cm 1 Chelmon rostratus 6 cm 1 Pseudocheilinus hexataenia 3 cm Fiskelista blir oppdatert, bilder kommer. Alle ser ut til å ha klart seg gjennom første natta og er i fin form. Skal bli spennende med Chelmon rostratus, det har jeg aldri hatt før. Den er allerede i gang med å plukke på pestannemoner så jeg håper det skal gå bra. Chromis virdis har jeg heller aldri hatt før, de stimmer veldig bra nå, og fortsetter de på den måten kommer jeg til å kjøpe fler. Hepatus'en kjøpet jeg som erstattning for den jeg fant på gulvet i forrige uke. Den hadde jeg hatt siden 2008 og var 30cm stor og fin. 3 Quote Link to post Share on other sites
e-mu 297 Posted February 21 Author Report Share Posted February 21 Her er noen telefonbilder 3 Quote Link to post Share on other sites
e-mu 297 Posted March 13 Author Report Share Posted March 13 R.I.P. Vet ikke hva som gjorde at du ikke ville mer, men du har vært hos oss siden 14.01.2006, så vi ble godt kjent. Quote Link to post Share on other sites
Eagle 829 Posted March 13 Report Share Posted March 13 Du tar så godt vare på fiskene dine at de lever lenger enn om det hadde vært en hund. Quote Link to post Share on other sites
e-mu 297 Posted March 13 Author Report Share Posted March 13 Her er første bilde av den på SF, og da hadde den allrede vokst en del (post 1) Quote Link to post Share on other sites
e-mu 297 Posted Saturday at 12:49 PM Author Report Share Posted Saturday at 12:49 PM Ny sump på gang, denne gangen med materialer jeg føler jeg behersker. Den gamle sumpa mi i akryl, begynte å lekke i vinter. Mål blir 132*55*50. Bra arbeidslys har jeg også, de gamle Pacific python lampene mine. 1. generasjon led for akvarium, kjøpt for 10 -15 år siden. Quote Link to post Share on other sites
Vegard Haugen 152 Posted 48 minutes ago Report Share Posted 48 minutes ago Så trist at nasoen døde, men du fikk i det minste ha glede av den i mange år! Blir spennende å se hvordan sumpen blir Quote Link to post Share on other sites
Eagle 829 Posted 6 minutes ago Report Share Posted 6 minutes ago Skal du fremdeles ha sumpen i boden ute? Bygger du på denne, eller blir det samme mål omtrent som før? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts