Gå til innhold
Informasjon
  • Husk å book neste Reefmeet i kalenderen. Søndag 24.03.19 i Drøbak. Mer info kommer
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • NYHET. Nå kan man legge ut objekter i "kjøp og salg" å motta bud hvis man ønsker. Sjekk det ut!
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
aleks

Poser til koraller

Anbefalte innlegg

Skal begynne å gjøre klar til auksjon på reefmeet og har aldri pakket ned koraller for auksjon før. Hvor får en tak i tykkere gjennomsiktige poser i Norge? Ser staples har næringsgodkjente poser, men usikker på hvor tykke de er.

Når dere ikke vet navnet på dem, er det bedre med bilde og beskrivelse av farge som WYSIWYG orange sps med gule tupper. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Jeg tenkte som arrangør å starte med å kaste stein i glasshus, siden det alltid er grønnere vann på andre siden av plenen :D 

Tidligere har jeg kjøpt og skaffet poser fra div dyrebutikker men det har jeg glemt denne gangen.
Jeg bruker de jeg finner her hjemme og bruker tripple brødposer på resten.
Ergo så kan ikke jeg si noe om andre velger å gjøre det samme. hehe

Vi bør finne en leverandør som kan selge dette til oss. Si ifra om noen her tips eller råd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist gang jeg fraktet koraller kjøpte jeg bokser på meny beregnet for å fryse ned mat. De jeg fant målte ca 14x14x8 (lxbxh) og passer etter min mening perfekt for å frakte SPS-frags. 5 stk kostet kr 21,50. Mulig du finner billigere alternativ på europris.

6675B30E-BC74-4D24-B2BB-ABE82930943C.jpeg

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plastposer bør absolutt være tykke og sterke når man skal pakke spisse koraller som jo de fleste sps faktisk er.

Vanntette plastbokser er best, både for selger, arrangør av auksjon og kjøpere😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutes ago, Eagle said:

Plastposer bør absolutt være tykke og sterke når man skal pakke spisse koraller som jo de fleste sps faktisk er.

Vanntette plastbokser er best, både for selger, arrangør av auksjon og kjøpere😉

Skal sjekke i morgen hos staples, det ser ut som de selger tykke poser. Evt er jo plastbokser bedre, men spiser jo opp avanse på de billigste koraller. Får ny 3d printer snart som kan printe beholdere i gjennomsiktig næringsmiddelgodkjente materialer så blir enklere neste gang. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå