Gå til innhold
Informasjon
  • Vi jobber med flere funksjoner
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Benytt kjøp og salg-funksjonen fra menyen
AndréMF

Headbangende eremittkreps?

Anbefalte innlegg

Ser jo ut som den har funnet noe snacks, fiskene håper vel på en godbit også.

Men hvorfor tok du den ut, ser ut som den beiter på stenen eller fragpluggen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspill Eagle. Jeg hadde håpet å få flere på banen og stilte det som et spørsmål istedet for fasit. Det man ser er faktisk hvordan eremittkrepser slipper larvene sine. De "ruger" på eggene inne i sneglehuset og bruker denne pulsebevegelsen til å suge inn vann og "spyle ut" larvene når de har klekket. Det ble til slutt ca 300 stykker, de levde i rett under 2 døgn. mest sannsynlig sultet de ihjel da jeg ikke har noe algeplankton å gi de, men jeg puttet de i en kreisel aktig liten beholder som holdt de flytende uten å skade de, tror jeg. Så nå kom det neste store spørsmålet: "Hvor gammel er en eremittkreps før den et sneglehus". De ble aldri gamle nok til at jeg kunne finne ut av det dessverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hah, slik blir det når en gammel mann skal tyde video på mobiltelefon, snacks for fisken var i alle fall rett.:D

Hvor mange eremitter har du, det må jo i tilfellet levende larver være begge kjønn tilstede?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke så lett å se, ihvertfall ikke på en liten skjerm. Jeg har tre blåbenede, såvidt jeg vet. Jeg har ikke sett larvene fra disse før, men har sett akvarister poste bilder av lignende vesener tidligere uten å kunne identifisere de. larver av pussereker har jeg også hatt, men de hadde mye lenger ben enn det disse hadde. Her var egentlig hode og hale mest tydelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå