Gå til innhold
Informasjon
  • Vi jobber med flere funksjoner
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Benytt kjøp og salg-funksjonen fra menyen
Klovnejenny

HASTER, gjelder palytoxin

Anbefalte innlegg

Hei, 

Har flyttet over noen frags i nytt kar. Det har de tydeligvis ikke tålt. Det er brunt rundt dem, regner med at det er noe fra knappene? 

-Hva gjør jeg nå?

-Kan det være giftig i luften? 

Jeg har barn i hus, og har lest noen skrekkhistorier ang palytoxin, inkl at folk har blitt syke av å være i samme bolig, hvor giften skilles ut (feks ved skrubbing etc). 

-Kan det gå fra vannet og ut i luften? 

Jeg hadde uansett tenkt å kvitte meg med dem, vil ikke ha noe så farlig i hus med små barn.. Hva gjør jeg da? 

Hilsen urolig hønemor... 

20180429_222948.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er det du ser på sanden så kan du ta det helt med ro angående palytoxin. Det du ser her er antagelig diatomer, som er en alge som oppstår i slutten av innkjøringsfasen av et akvarie. Kan også komme seinere.

Så vidt jeg vet opptrer palytoxin i gass eller væskeform. Når det er sagt, jeg ville ikke hatt zoas som 'kan' ha palytoxin i seg i mitt akvarie.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bare de på stenen i bildet?

Hvis ja ville jeg løftet stenen forsiktig over i en plastpose uten å løfte den over vannoverflaten, og uten å ta på knappene, bruk gjerne noen hansker og vernebriller for å være ekstra sikker.

Pakk den inn og kast i restavfall.

Svarer mitt er basert på at du er redd for risikoen du mener du har. Noen akvarister er villig til å ta slik risiko, så det går an å selge🤔

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå