Gå til innhold
Informasjon
  • Vi jobber med flere funksjoner
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Benytt kjøp og salg-funksjonen fra menyen

Anbefalte innlegg

Da skal jeg anskaffe meg et 140L Aqua Medic akavarium! Har lest meg masse opp på hvordan jeg best kan tilrettelegge for det som lever i akvariet, men sitter med et spørsmål: "Hvor i rommet bør det så".
Er det noen som har noen tips om hvor det bør stå i rommet? I utgangspunktet ønsker jeg å ha det i TV-stuen i en krok litt vekk fra vinduer, er dette lurt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig så synes jeg at det er viktig at du plasserer akvariet slik at det (nesten) aldri får direkte sollys på seg. Dette vil bare flre til alge problem.

En annen ting,  er at både akvarier og TV'er er ganske lyssterke, ikke plasser de slik at du ser på begge samtidig. 

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det med alger fortsatt tilfelle? Jeg ville tro at lysmengden ikke lenger var begrensende faktor for alger da man nå ofte har veldig sterkt belysning i akvariet.

Endret av Magk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Våre beste armaturer kan bare sammenlignes med sollys etter at sollyset har blitt filtrert gjennom flere meter med vann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke plassert det rett ved et vindu hvis sollyset står rett på det. Kan også være smart å kunne gå på alle sider slik du kan enkelt jobbe med det, og komme til bak. Tenk også på hva som er direkte under da vibrasjonslyd kan plage hvis du har f.eks soverom rett under.

Mtp lys så synes jeg du ikke bør sette det rette ved siden av en TV.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå