Gå til innhold
Informasjon
  • Husk å book neste Reefmeet i kalenderen. Søndag 24.03.19 i Drøbak. Mer info kommer
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • NYHET. Nå kan man legge ut objekter i "kjøp og salg" å motta bud hvis man ønsker. Sjekk det ut!
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!

Anbefalte innlegg

Hvis vaier øverst i nedre bildet viser oppheng fra tak, tenker jeg du kan trekke vaier i lsmpefedtet i øvre bildet gjennom der vaier er avbildet nederst i nedre bilde og trekkes gjennom samme feste på motsatt side.

Om du så justerer rett bør lampen henge i vater.

Var det forståelig eller en løsning du kan bruke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men det var jeg som forklarte litt dårlig. Jeg skal bytte lampe. Det øverste bildet viser det gamle lampeopphenget (fra tak) som lett kan justere lampa opp og ned. Det nederste bildet viser det nye lampeopphenget som ikke kan det. Forskjellen er at det nye systemet har to fester i lampa. Vaieren nederst kan skli fram og tilbake i opphenget. Jeg trenger altså å finne en løsning for å feste det nederste opphenget i det øverste slik at jeg kan justere lampa opp og ned som jeg vil. Evt. en helt ny løsning hvis dette ikke går da. 

Endret av Thomas P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, festet på første bildet er samme type jeg har. På gamlekaret var to lamper festet med to vaiere i taket. På nykaret er tre lamper montert på en aluprofil, med 2x2 takfester i ytterkant. Se bildene:

290E3C32-AECF-4A15-A6EA-846E71F5F14F.jpeg

3C5A656D-13C5-484D-B8E9-202CFBDF68F8.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble rent og pent ja. Jeg fikk nye fester av Frank på Korallen.no - se bildet. Takk for det! Nå blir det spennende å se om jeg klarer å bytte lamper og vaier uten å bade dem xD

15204567303185130427557221180242.jpg

Endret av Thomas P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå