Gå til innhold
Informasjon
  • Vi jobber med flere funksjoner
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Benytt kjøp og salg-funksjonen fra menyen
Petter Hartmann

Hvilke lysrør bruker dere?

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som anbefales med tanke på T5 lysrør. Er jo så mange å velge mellom. Jeg har 8 lysrør på lampa mi, de er da delt inn så jeg kan slå på 4 og 4, men hvilke rør bør jeg velge?

Regner med ar det blir klabb og babb hvis jeg møter opp i butikken og sier jeg skal ha 8 stk. Da får jeg vel bare 8 av de som dem har på lager ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det får du nok ikke. De fleste butikkene har dyktige, erfarne folk som gir gode råd. Men du får så klart gode råd her på forumet også.  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke missforstå, intet negativt om butikker, uten dem kommer vi ikke så langt ;). Men butikkene er jo en stemme, her kan man få flere meninger. Også kan jeg ikke finne noe særlig på nettet om hvilken sammensetning av lysrør som er å anbefale. Er det litt sånn smak og behag eller er det en tommelfinger regel på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å søke på "reef tank light tube combo" eller noe lignende så dukker det nok opp noe... ^_^ Tror ikke det er noe veldig stramt oppsett på dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

its hard to recommend one or one combination as so much is down to what you  like the look of, personally i very much like ATI bulbs and on youtube there are some very good comparison videos of the different bulbs they produce and different combinations 

redsea and aquamedic also do some nice bulbs but more just in white or blue simple but effective

hope that will help with what you was looking for

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Petter ,

Når det gjelder T5 Combo så kommer det litt ann på hver enkelt person.

Personlig bruker vi enten ATI eller korallen zucht sine lysrør å grunnen for det er at de har bra farger, ATI å KZ er kjent for å levere bra lysrør.
Disse 2 lys skildene er laget på samme fabrikk men gir forskjellig farger :)

Når det gjelder combo så pleier vi å anbefale følgende:

ATI:
6 bulbs =  3 stk Blue plus ,2 stk Coral plus og 1 stk enten Actinic eller Aquablue special
8 bulbs=  5 stk Blue plus ,2 stk Coral plus og 1 stk enten Actinic eller Aquablue special

korallen zucht:
6 bulbs =  3 stk Superblue ,2 stk fiji purple og 1 stk New Generation
8 bulbs=  5 stk Superblue ,2 stk fiji purple og 1 stk New Generation

Endret av Korallboden
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå