Gå til innhold
Informasjon
  • Vi jobber med flere funksjoner
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Benytt kjøp og salg-funksjonen fra menyen
Thomas P

Brunt blod overalt!

Anbefalte innlegg

Æsj! En bristleworm (hva heter det på norsk igjen?) like tykk som tommelen min viste seg nå akkurat. Jeg tok en pølseklype og dro den opp, men det var den ikke helt enig i, så da satt jeg igjen med en halvdel. Jeg så hvordan en mye tynnere del av ormen stakk ut av den et par cm. Den "blødde" brunt - masse! Det rant skikkelig ut av begge endene. Fytterakkern! 

Så kommer spørsmålet: hvor skadelig er det for karet at den andre delen er igjen? Det er vel snakk om en halvmeter mat som er igjen. Den ble tatt av en slangestjerne med én gang så jeg rakk ikke å ta den. 

Gleder meg til pulsen blir normal igjen... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for only a bristleworm its not a big deal, however for other worms like the bobbit (eunice) worm they can reproduce through division. if the rest of your clean up crew eat the remaining part of the worm and whats come out of it then it just like any other food.

it may be worth laying a bottle trap for bristleworms if you have some that large as they can be a little predatory once large enough, lots of small ones are better.

• Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bra svar. :) Blir spennende å se resultatet av plutselig veldig mange gram "mat" 50cm orm blir vel fort 50-100 gram... 😲 😂 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå