Gå til innhold
Informasjon
  • Vi jobber med flere funksjoner
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Benytt kjøp og salg-funksjonen fra menyen
aleks

Nytt design på saltvannsforum. Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Hei alle saltvannsfolk. Det ble lagt ut ønske at vi skulle prøve oss med noe mer fargerikt design på saltvannsforum, og jeg har jobbet en del med dette. De av dere som enda ser det gamle designet kan endre dette ved å gå til bunnen av siden og klikke utseende -> saltvannsforum.

Faller det i smak, eller var det bedre før? Jobber med mange funksjoner, og dette er bare starten. 

Tanker / ideer? Elsker det? Hater det?

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Vegard Myrvang skrev:

Design er det ved siden av språk og kontakt oss ?

Finner det ikke, men bruker mobil.

Ja du kan endre til gammelt design der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 minutter siden, Konrad skrev:

Finner ikke "utseende" nederst på siden der, og jeg bruker pc. Er bare språk, kontakt oss og Face der.

Beklager den skal være der nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
28 minutter siden, Konrad skrev:

Dæven! Dette blei steike bra Aleks !    :-)

Regner med delte meninger om dette designet, men siden det er mulig å skifte til det gamle er det fint for alle 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saltvannsforum skiller seg nå plutselig ut i mengden av slike forum i verden, og bare det er positivt syns jeg. Forumet virker tydeligere og mer oversiktlig. Jeg legger sammen de åpne underkategoriene og syns da det ser enda bedre ut. Kanskje det kunne vært en tanke å ha det slik for helt nye som besøker siden? Uansett, jeg liker endringen du har gjort svært godt i hvertfall.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser virkelig flott ut Aleksander.??

Egget er lagt og et nytt steg er tatt for få aktiviteten oppover.

Oppfordrer alle som er her inne til å bidra med å spre budskapet om at forumet er oppe, fungerer teknisk og at det virkelig er attraktivt.

Kan det prioriteres å få en rask tilgjengelig og godt synlig felt hvor nye kan registrere seg som brukere?

Til styret ved Sven-Egil: Har dere mulighet til å følge opp litt kontinuerlig nå slik at nyregistrerte raskt får brukerrettigheter? Alternativt hjelper det hvis vi er flere som kan godkjenne brukere?

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Vegard Myrvang skrev:

Meget bra Aleks.
Fint med news ticker.

Litt usikker om jeg likte "Dette er nye Saltvannsforum... " plassert midt i bildet.
Ikke noe stort problem og er sikkert ment nå i begynnelsen.

Ja det kan endres. Enten kjører vi på mer info der eller bilder av rev. Tenkte å ha noe ska registrer deg nå hvis det er en gjest som der det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 minutter siden, Eagle skrev:

Det ser virkelig flott ut Aleksander.??

Egget er lagt og et nytt steg er tatt for få aktiviteten oppover.

Oppfordrer alle som er her inne til å bidra med å spre budskapet om at forumet er oppe, fungerer teknisk og at det virkelig er attraktivt.

Kan det prioriteres å få en rask tilgjengelig og godt synlig felt hvor nye kan registrere seg som brukere?

Til styret ved Sven-Egil: Har dere mulighet til å følge opp litt kontinuerlig nå slik at nyregistrerte raskt får brukerrettigheter? Alternativt hjelper det hvis vi er flere som kan godkjenne brukere?

Fom nå er det mulig å ta betalt for kontingent og gi rettigheter automatisk på betalings online av medlemskap. Har ikke presentert ordningen enda men det ligger klart til at Alle medlemmer kan behandle sine egne medlemskap uten ventetid :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft. Bra facelift! 
teksten over bildet ødelegger noe men det er vel som flere antar, provisorisk.
Hvordan funker Chat? varsler den når noen skriver det på noen måte eller må man fysisk inn å sjekke om noen har skrevet noen svar?
Off topic: mulig å få opprettet en "Reefmeet" mappe som jeg kan bruke til alt som har med de arrangementene å gjøre?
Jeg tenkte å legge inn Reefmeet i kalenderen men det skjønte jeg ikke hvordan. Kanskje kun admins som kan legge inn?
Stå på Aleks. Dette er bra!

Endret av Tomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 25.12.2017 klokken 12.09, aleks skrev:

Fom nå er det mulig å ta betalt for kontingent og gi rettigheter automatisk på betalings online av medlemskap. Har ikke presentert ordningen enda men det ligger klart til at Alle medlemmer kan behandle sine egne medlemskap uten ventetid :)

Jeg tenkte først og fremst på rask aksept av brukerrettigheter og innlogging, slik at nye kan få poste og få adgang til å lese det meste i forumet.

Forøvrig er det kjempemmessig om det blir enklere å betale kontigent, slik at flere kan bidra til å sikre fremtiden til landets eneste saltvannsklubb. Og derigjennom bidra til å sikre hobbyens fremtid i Norge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir virkelig bra :-) All skryt til de som har jobbet med å få denne siden til å leve og i tillegg løfte den frem til det den er nå :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget fornøyd med dei nye løsningene her på siden og at ting fungerer :) 

En ting eg lurer på og det er om det er mulig å få lage en arts database her inne for både fisk og koraller? noe slik som Liveaquaria eller som akvaforum har for sine ferskvanns akvarie fisker. Ikkje bare med tekst men, å opne bilder for å komme inn på dei ulike typene,  om det lar seg gjøre? 

Sikkert mange som vil bruke forumet mer om det er en slik form for database her på siden. Om det er mulig å lage en slags mal og enkelt for å sette inn info av brukeren etterhvert så vil databasen vokse etterhvert som folk bruker den. Når eg kjeder meg så kan eg no finne på å oversette og legge inn info fra noen fisker og koraler underveis og det tror eg andre vil også. 

Håper dette lar seg gjøre :D Ha en god helg videre.

• Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ikke være for negativ, men det å lage en artsdatabase krever enormt med arbeid, og jeg mener det krever flere bidragsytere enn forumet rår over nå.

Vi har allerede egne kategorier for ulike fiskegrupper samt sps, lps osv. Når vi skapte disse var intensjonen å samle våre egne erfaringer. Altså at vi kunne skrive om våre opplevelser og dele disse.

Jeg tror altså vi bør se våre egne begrensninger og heller henvise til LiveAquria eller andre tilsvarende hvis arten noen lurer på ikke finnes i vårt arkiv.

På den annen side; hvis vi når samme aktivitetsnivå som for noen år siden med pluss 100 innlegg pr dag, kanskje det ville være mulig🤔

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mja ikke uenig. Å lage selveste databasen er ikke vanskelig og kan gjøres rimelig enkelt, men å oppdatere den er det jo noen som må gjøre.

Jeg henger litt etter på alle planene jeg hadde da jeg har kreft, men håper på motivasjon til å fortsette etterhvert. Hadde det bare vært økonomi til å faktisk utvikle en del kunne vi gjort noe stort, men da må medlemmene bidra med økonomisk, noe få dessverre er villige til.

• Sad 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny giv her på forumet, ser veldig bra ut!
En liten og rent subjektivt bemerkning selvfølgelig;  hadde det vært mulig å "dempe" den sterke blåfargen i rammene?  Det blir veldig påfallende og personlig så synes jeg det demper det flotte bilde på hovedsiden.

Svein

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå