Gå til innhold
Informasjon
  • Vi jobber med flere funksjoner
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Benytt kjøp og salg-funksjonen fra menyen
aleks

Aleks akvarium 720l

Anbefalte innlegg

Jobber med å forbedre sumpområdet, skjule kabler og generelt gjøre ting mye bedre. Den holderen for flaska er bare midlertidig. Skal legge inn akrylplater for beskyttelse og kabelskjulere for alle kabler. 

20180428_170758.jpg

20180428_171558.jpg

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har blitt fantastisk fint, meget flotte koraller, og det tekniske utstyret ditt er superbt👍

Skummeren din er det en BK Supermarin 250?

Lurer fordi karet ditt har samme mål som mitt, og jeg har slitt med å få min BK Deluxe 200 til å fungere optimalt. Den er i praksis for stor for mitt system, men jeg har også laber bioload for tiden.

Jeg har fått litt gode tips nå på ReefCentral og håper å få litt bedre stabilitet før jeg evt nedgraderer skummerstørrelse.

Det jeg er spent på er om du klarer å få en stabil effekt av skummeren din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 5.6.2018 klokken 20.14, Eagle skrev:

Dette har blitt fantastisk fint, meget flotte koraller, og det tekniske utstyret ditt er superbt👍

Skummeren din er det en BK Supermarin 250?

Lurer fordi karet ditt har samme mål som mitt, og jeg har slitt med å få min BK Deluxe 200 til å fungere optimalt. Den er i praksis for stor for mitt system, men jeg har også laber bioload for tiden.

Jeg har fått litt gode tips nå på ReefCentral og håper å få litt bedre stabilitet før jeg evt nedgraderer skummerstørrelse.

Det jeg er spent på er om du klarer å få en stabil effekt av skummeren din?

Ja er 250. Jeg kjenner distributøren av royal exclusive I USA og han sa det samme den er for stor, men optimalt når den er for stor er å kjøre den på ca 25 cm dybde og justere skummeren slik vannet står ca 2 cm opp i skummerhodet og 38-42w på pumpen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen

Det er noen flere justeringsmuligheter på en Deluxe modell, og jeg kjører snaut 29 cm vanndybde nå med teleskoprøret i maksimal høyde og wedgerøret stengt ca 70 til 80 %. Optimal flow på min skummer skal være 28-32 W, men med dette får jeg lite eller intet over i skummerkoppen. Jeg kjører derfor nå på 36 W og får ca 1-2 cm avfall i koppen/døgn. Innstillingene er satt etter inputs fra Slief på RC.

Belastningen er lav som nevnt, så jeg får kjøpe adskillig flere fisk etter ferien....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå