Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg mener disse tønnene lages av resirkulert plast, det kan antagelig fungere hvis de skylles meget grundig, og da tenker jeg mange ganger med springvann.

Personlig ville jeg valgt noen som var næringsmiddelgodkjente, evt drikkevanntanker av passende størrelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 minutes ago, Eagle said:

Jeg mener disse tønnene lages av resirkulert plast, det kan antagelig fungere hvis de skylles meget grundig, og da tenker jeg mange ganger med springvann.

Personlig ville jeg valgt noen som var næringsmiddelgodkjente, evt drikkevanntanker av passende størrelse.

Ja du har rett i det er en risk. Har vurdert vanntanker for båter tidligere, men koster skjorta hehe. Men skal vurdere en annen tønne etterhvert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 6. juni 2017 at 0.17, aleks skrev:

P.S Skal være polyeten de er laget av og det er samme materiell du bruker i Brute-beholderne som BRS bruker mener jeg å tro.

Er det noe jeg ikke har fått med meg her eller er det ikke trygt å bruke de 200 liter blå plast tønnene som det finnes så mange av på markedet? Er de farlige?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De blå skal vel være næringsmiddelgodkjente og dermed trygge å bruke.

Det er de grønne som bl.a Clas Ohlson og Jula selger for oppbevaring av regnvann, og som det lukter løsemidler av, man bør være varsom med.

Evt. vaske grundig før bruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mye imponerende enda. Har ikke fått startet på å bygge møbelet enda (prøver å finne high gloss hvite hobbyplater som ikke koster 1500 pr stk...). Prøver å redde den ene korallen på racket, men tror ikke den overlever.

IMG_2128.JPG

IMG_1174.JPG

IMG_4927.JPG

IMG_4554.JPG

IMG_2799.JPG

IMG_2360.JPG

IMG_5330.JPG

IMG_3327.JPG

IMG_2223.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Et øyeblikk siden, e-mu skrev:

Skal du redde korallen bør du fragge den om, med bare den friske toppen igjen.

Har gjort det 3 ganger nå, men den bare dør. Hadde egentlig ikke satt opp karet for den typen koraller, og har ikke lys for dem fra hva jeg tror. Tviler på de trives i karet mitt :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå, har jeg laget en manifold med 5 ventiler. 1x for Chiller og UV, 1x for Nitrate Filter og 1x til Carbon Reactor. 

IMG_5189.jpg

Endret av Peter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uediterte rett fra kameraet bilder så ikke skyt meg hehe.

Chalisen var en "død" hitch-hiker på 1mm på et kar jeg fikk en gang og visste ikke engang den fantes før den plutselig begynte å vokse.

a1.png

a2.png

a3.png

s5.png

s6.png

s7.png

s9.png

s10.png

s12.png

s14.png

s15.png

s16.png

Endret av Peter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått to sv lysene (skal ha tre oh stativ som går bra . Fikk laget med en reodor løsning inntil jeg får mount KIT og ghl extender +++++

IMG_0410.JPG

IMG_0411.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå