Gå til innhold
Informasjon
  • Vi jobber med flere funksjoner
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Benytt kjøp og salg-funksjonen fra menyen
koestby

Ujevn vannstand i overrenningsboksen ??

Anbefalte innlegg

Hei

Som emne tilsier så sliter jeg med til tider at vannet i overrenninga går opp og ned (maks 1cm). Slike at det lager noen surklelyder innimellom, dette syntes jeg er plagsomt og vil til livs med. Jeg kjører Herbie, 40mm drain og emergency. Trodde først det kunne være luft i hovedrøret så jeg åpnet krana på dette og stilte inn på nytt. Det var det ikke, har en pitte liten mengde vann som går i emergency røret da dette skal jeg gjøre det stillere men læll så har jeg fortsatt det samme problemet.

Når jeg tenker meg om, så kan det også være med 2x Mp40 som lager en "bølge" av vann som fyller overrenninga fortere enn ved vanlig, kan prøve å flytte disse litt lavere.

Hvis det er noen andre som har opplevd lignende skrik ut :D Eller kanskje du sitter på løsningen.

Takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig du gjør samme erfaring som jeg har med dette konseptet for herbie:

http://gmacreef.com/herbie-overflow-reef-tank-plumbing-method-basics/

Dette fungerer veldig fint i en lengre periode, men med 3-4 måneders intervall begynner nivået i avrenningskammeret å svinge litt opp og ned.

Da åpner jeg kranen på røret til høyre et øyeblikk, og stenger så til igjen til nivået renner over i rør til venstre.

Kan være at systemet ville blitt bedre med en nåleventil enn kuletypen jeg bruker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du sier høyre/venstre så mener du rørene på bildene i linken sant ?

Jeg valgte å øke med 2w på returpumpa så den nå går på 72w, eller 61-62 aktuelle w mtp "head pressure". Kommer ikke på det norske ordet akkurat nå. Og attpåtil flytte begge mp40 pumpene mine lenger ned på hver sin ende. Og det virker faktisk som det har funket, må bare følge med framover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå