Gå til innhold
GauteG

Convict Tang mister farge mm

Anbefalte innlegg

Although they can be quite durable, Surgeonfish are prone to skin diseases. They produce less body slime than other saltwater fish and have been termed “dry skinned” fish by some. This makes them susceptible to Marine Ich or White Spot Disease Cryptocaryon irritans and Marine Velvet or Velvet Disease Oodinium ocellatum. Both of these are parasites. Surgeonfish are also susceptible to nutritional disorders which may cause color loss and HLLE (head and lateral line disease) which may be caused by poor water quality, unsuitable habitat conditions, lack of endogenous (internal) vitamins, and activated carbon.

Vet ikke om du ble noe klokere, kjapt søk på google.

http://animal-world.com/encyclo/marine/tangs/convict.php

http://www.reefkeeping.com/issues/2005-06/sp/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke det dummeste svaret jeg kunne få... :) Har bestilt litt vitaminrikt för fra Korallen, så får vi se om den kommer seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mata med alger, se till att du inte har krypström i akvarivattnet, se till att du inte får ut aktivt kol i akvarievattnet och undersök nitit/nitrat.

​Ser ut som HLLE och kanske fenröta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fjernet aktivt kull, og de får stort sett nori tang, diverse vitamin-anrikede flak og pellets samt litt fryst skalldyrpuré i ny og né.

Jeg holder på dette regimet i en uke eller to til og ser om jeg ser noe endring. Må få målt nitritt og nitratt snart, men sist jeg målte var det vel 0 nitritt og litt nitrat - det som ofte omtales som "greie" verdier. Kommer tilbake med nye målinger snart...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå