Gå til innhold
Trond Christiansen

Anemone vs MP40 (Kristi himmelfartsdag)

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det har noen sammenheng med datoen i dag, men min dag gikk fra bra til komplett kaos på et par timer.

Det som skjedde var at jeg har hatt en anemone som stortsett har holdt seg i ene kortsiden på karet mitt. I dag fant den ut at imellom jeg var å sjekka karet til jeg kom tilbake ca tre timer senere hadde tatt turen inn i MP40'n min med resultat komplett fiskedød og mayhem.. Så der tok imperatoren, tre kirurger pluss diverse småfisk kvelden. Eneste overlevende var de to klovnene som bodde i anemonen. Dette var da min første og siste anemone og at den skulle være istand til å forurense 800+ liter så kjapt hadde jeg ikke trodd.

Til dere som har opplevd dette før, bortsett fra vannbytter og kull når kan man etterhvert begynne å tenke på å sette inn fisk igjen?

Snakker vi måneder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lykke til vidre, kjedelig greier dette.

Hva slags anemone var det ? bubbletip ?

Det var ikke en bubbletip, men jeg kjenner ikke ID på den jeg hadde heller. Lange tynne tentakler.

Mistet all fisk bortsett fra klovnene, men det ser ut som at det skal gå bra med all SPS.

Eneste som er positivt med en sånn smell det er at da kan man sette fiskelista på nytt.

Første og siste anemone for min del.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mye usikkerhet om hvor lenge neslegiften fra anemoner ville være i karet, ble det i går forsøkt å sette inn nye fisk.

Det gikk veldig fint og alle ser ut til å trives.

25% vannbytte og aktivt kull ser ut til å ha gjort susen samt en venteperiode på over 4 uker.

Da er vi igang igjen og karet er ikke lenger et 800liters klovnehotell :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå