Andreass 47 Posted March 28, 2016 Report Share Posted March 28, 2016 Startet opprinneligst en tråd om dette karet men ble lite oppdatert og veldig tidlig i prosessen så lager en ny tråd som jeg kommer til og holde mer oppdatert. Jeg har holdt på og planlegge karet veldig lenge og bruk mye tid og tanker om hva jeg skulle ha i dette karet, hvilke type utstyr og hva formålet med karet. Jeg og min samboer holder i disse dager og bygger hus og vi har ventet på at dette skulle bli ferdig og derfor har jeg hatt veldig god tid og tenke på hva jeg ønsker og ikke. Her er litt informasjon om mitt nye SPS baserte akvarium Akvarium 630 Liter med overavrenning stikkende ut på Høyre side. Mål: 130x80x60 (LxBxH) Sumpen er på ca 100 L Akvariumet er designet og bestilt gjennom Fisk & Koraller. Jeg har hatt en tett dialog med Espen hos Fisk & Koraller som har designet alt fra møbel, akvarium og sump. Har du Ideen så har Fisk & Koraller Løsningen. Sirkulasjon Ecotech Vectra M1 Maxspect Gyre Filtrering Nyos Quantium 220 Deltec UV 39W Belysning Vertex Illumina SR 260 1200MM 3X Vertex Multicolor Pad 1X Vertex Green Pad 1X Vertex Red Pad 1X Vertex UV Pad 1X Vertex Blue Pad Annet utstyr Pacific Sun Sentry ATO Vertex deluxe puratek 100 Grotech ng III -Doseringspumpe Balling fra Tyskland Blir Full Aquaforest produkter basert på sps Koraller Hovedsakelig Acropora Computer 1 x Neptune Apex base unit 1 x Apex Power bar 1 x ALD Advanced leak detection 2 x ALD-P2 leak prober 1x I/O break out Box Kommer mer Fisk Ikke kommet så langt enda Quote Link to post Share on other sites
Andreass 47 Posted March 28, 2016 Author Report Share Posted March 28, 2016 Fisk &koraller tegnet og designet karet og slik ser det ut før det ble produsert Quote Link to post Share on other sites
Andreass 47 Posted March 28, 2016 Author Report Share Posted March 28, 2016 Skummeren kom på plass for noen månder siden men har veldig troen på denne Quote Link to post Share on other sites
Andreass 47 Posted March 29, 2016 Author Report Share Posted March 29, 2016 Litt bilder og ting som er kommet på plass di siste månedene Quote Link to post Share on other sites
Andreass 47 Posted March 31, 2016 Author Report Share Posted March 31, 2016 Da var tiden kommet for og Løfte akvariumet opp i 2 etasje i huset. fant ut det var bedre og løfte det opp før trappen var på plass i huset. Når vi kjøpte huset så måtte jeg forsterke gulvet med dobbel bjelker og en ståldrager. Quote Link to post Share on other sites
Andreass 47 Posted March 31, 2016 Author Report Share Posted March 31, 2016 Karet på plass Quote Link to post Share on other sites
Frode Nylund 10 Posted March 31, 2016 Report Share Posted March 31, 2016 Skal du ha det som en romdeler med innsyn fra begge langsidene? Quote Link to post Share on other sites
Andreass 47 Posted April 1, 2016 Author Report Share Posted April 1, 2016 Nei blir som det står nå. må bare foliere baksiden kommer skap ved overreningsboksen hvor jeg skal ha alt teknisk og rør Quote Link to post Share on other sites
Andreass 47 Posted April 3, 2016 Author Report Share Posted April 3, 2016 Pakke i posten i går - 75 kg Balling fra Tyskland - Sporstoff - Fraglim - Mineral salt - Aquaforest salt + startsett kjøpt lokalt Quote Link to post Share on other sites
Alexjoha 35 Posted April 3, 2016 Report Share Posted April 3, 2016 Blir bra detta Andreas må bare få vann i det nå så innkjøringen får begynt Quote Link to post Share on other sites
Imax 20 Posted April 4, 2016 Report Share Posted April 4, 2016 Potensielt et meget bra oppsett dette, følger med Quote Link to post Share on other sites
Andreass 47 Posted April 4, 2016 Author Report Share Posted April 4, 2016 Potensielt et meget bra oppsett dette, følger med Tusen takk Lampen på plass og klar for og settes opp. Beklager for dårlige bilder men akoratt nå for tiden så bor jeg og samboeren i et rom hvor jeg har lagret alt av akvarium ting og vi sover her og ser tv så alt ser bare helt sykt ut Quote Link to post Share on other sites
Andreass 47 Posted April 5, 2016 Author Report Share Posted April 5, 2016 Etter en lang kveld er over ble resultatet veldig bra synes jeg. Skapet til alt Elektrisk og mat osv kom på plass i dag I morgen blir det og kappe til topprammen og så blir det og få på plass sumpen og starte og kappe pvc fortsettelse følger Quote Link to post Share on other sites
GauteG 235 Posted April 6, 2016 Report Share Posted April 6, 2016 Bare husk å sette PVC-bitene veldig godt sammen når du prøvemonterer. Så fort du får lim på, så har man en tendens til å presse delene litt ekstra godt sammen - og plutselig blir "alle" rørene en millimeter eller 3 for korte. Quote Link to post Share on other sites
Andreass 47 Posted April 6, 2016 Author Report Share Posted April 6, 2016 Bare husk å sette PVC-bitene veldig godt sammen når du prøvemonterer. Så fort du får lim på, så har man en tendens til å presse delene litt ekstra godt sammen - og plutselig blir "alle" rørene en millimeter eller 3 for korte. Det tipset skal jeg ta med meg når jeg skal i gang med Pvcen GauteG tusen takk Quote Link to post Share on other sites
mrdude 10 Posted July 27, 2016 Report Share Posted July 27, 2016 Fantastisk! Gleder meg til å se utviklingen av dette. Kan man spørre hva dette gildet koster? Quote Link to post Share on other sites
mrdude 10 Posted July 27, 2016 Report Share Posted July 27, 2016 Fantastisk! Gleder meg til å se utviklingen av dette. Kan man spørre hva dette gildet koster? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts