Jump to content

Söker efter sätt att höja nitrat. Vart finner jag salpeter / kaliumnitrat ?

Recommended Posts

Jag söker efter salpeter (kaliumnitrat) för att höja mitt nitratvärde. Är det någon som vet vart jag kan få köpt det?

Eller om någon har hemma eller vet om en alternativ metod för att höja nitratvärdet.

Tacksam för hjälp.

Med vänlig hälsning Andre.

Kalksalpeter altså kalsiumnitrat, ikke kaliumnitrat finner du på nærmeste hagesenter som kunstgjødsel.

Sjekk innholdsfortegnelsen nøye for evt andre bestanddeler som kan være mindre heldig å tilsette.

I dette eksempelet finner du en miks av kalsiumnitrat og ammoniumnitratt.

Nå har jeg ingen praktisk erfaring verken med å måtte heve nitrat eller å bruke gjødsel i akvarium, men mener dette kan fungere, du skal antagelig kun bruke marginale tilsetninger av dette.

Kalksalpeter altså kalsiumnitrat, ikke kaliumnitrat finner du på nærmeste hagesenter som kunstgjødsel.

Sjekk innholdsfortegnelsen nøye for evt andre bestanddeler som kan være mindre heldig å tilsette.

Nå har jeg ingen praktisk erfaring verken med å måtte heve nitrat eller å bruke gjødsel i akvarium, men mener dette kan fungere, du skal antagelig kun bruke marginale tilsetninger av dette.

I følgende eksempel finner du en miks av kalsiumnitrat og ammoniumnitrat.

Funker dårlig å lime inn linker her også nå, så gå til Google og søk på "kalksalpeter sikkerhetsdatablad".

Første link fra Agrium.no viser et eksempel.

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...