Gå til innhold
SynneW

Næringsrikt fôr for kirurger

Anbefalte innlegg

Noen som har oppskrift på hjemmelaget fôr eller ett godt fôr som er godt egnet og næringsrikt for forskjellige kirurger ?

Bruker nå New Era produkter(veldig fornøyd) og frosenfôr( Artemia, Mysis), men vil prøve noe annet.

Hva fôrer dere med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et frossent fór som heter aqualex marine mix som inneholder både animalsk og vegetabilsk føde for fiskene. Tror det kan være et bra produkt for de fleste typer fisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alltid gitt mine variert fór, med hovedvekt på stort innslag av vegetabilsk, men min Naso elegans begynte først virkelig å vokse etter at jeg startet å fore med Hikari Seaweed Extreme. Dette kan selvsagt være tilfeldig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mata alltid kirurger med alger (sea weed) alla arter skall ha både röda, gröna och lila alger för att må riktigt bra.

​De äter det mesta men om man skall efterlikna så skall de ha ett överskott av alger med tillskott av mysis, artemia och copepods samt andra räkdjur som de får i sig medans de äter alger.

​De flesta kirurger skall växa massor på ett år. De flesta arter någonstans mellan 5-20 cm på ett år. Växer de inte så får de för lite mat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå