Gå til innhold
Cattunger

Utryddelse av Majano anemoner og glassroser med filefish.

Anbefalte innlegg

Fant denne krabaten på frontglasset på akvariet mitt i går kveld, men aner ikke hva det kan være for noe, så kanskje noen av dere vet det? Kan ha vært en cm eller to lang, men krympet når jeg tk den ut, og som det vises på bildet, med noe slags "pels" på ryggen. (Ligner litt på en skiveannemone). Har for sikkerhets skyld lagt den på ett glass med akvarievann, for å se utviklingen av den. Akvariet har gått i flere år, men har aldri sett denne før.

Takknemlig for svar.

Endret av Cattunger
Endret for enklere oppsøking i forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Er en stund siden jeg postet dette spørsmålet (April 2015), har deretter slitt mye med disse krabatene sammen med noen glassroser, tildels så mye at jeg i den senere tid vurderte om jeg skulle legge ned og selge hele oppsettet mitt MEN så kom jeg til å skulle prøve meg på en slik: Matted Filefish (Acreichthys tomentosus). Etter å ha praktisert både eddikkmetode, Joes Juice, kokvarmt vann osv,osv.... (De som har vært borti disse har sikkert forsøkt det samme). Til min store tilfredsstillelse kan jeg bare si at filefish´en var den store redningen for meg da det ikke gikk mange dagene før jeg la merke til at mange av Majano anemonene jeg hadde på bakveggen var borte. I dag er det praktisk talt ikke flere anemoner igjen, heller ikke glassroser som jeg også hadde noen av, i akvariet, den har tilogmed tatt de som satt mellom korallene. Jeg vet at filefishen går for å ta noen jafser av koraller også men har ikke merket noe til dette ennå. Så, bruken av forskjellige metoder/kjærringråd hjalp ikke meg stort men derimot filefishen reddet dagen/hobbyen for meg:D.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå