Jump to content

Recommended Posts

• 1 month later...
  • Replies 191
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ved forsøk på å lage en tråd så får jeg følgende feilmelding:

Feil ved lagring av innhold: SyntaxError: Ugyldig tegn

Da har jeg fjernet all skrift og kun hatt "T" som tittel og "T" i meldingsfeltet så med mindre "T" er forbudt så er det noe galt :D

• 4 weeks later...
Guest Vegard Myrvang

NÃ¥ maser jeg....

Men hvordan er status på æøå via Tapatalk?

Merkelige er når jeg skriver æøå så funker det.

Andres innlegg med æøå blir bare noen rare tegn.

Vet ikke om andre har samme problem, men når jeg f eks er inne i salgsforumet og trykker på en link, og så går tilbake blir teksten hengende igjen. Trykker jeg på en annen link blir denne også hengende igjen. (Se bildet)

Dette problemet er på mobil.

Ellers veldig fornøyd med forumet :)

Max filesize på vedlegg er nå 6mb (6144 kb) og max oppløsning er 10 000 x 8000 px. Vi oppfordrer dog til å bruke et verktøy for å gjøre bildene mindre før de lastes opp.

Dette pga:

• 1 store vedlegg fører til større load på server som gjør at forumet blir treigere
  • 2 vi har ikke ubegrenset plass på webserver.

Her kan JPG filer komprimeres gratis:

http://compressjpeg.com/

For hvordan legge inn vedlegg i poster, se siste post i denne tråden:

http://saltvannsforum.no/forum/forum/saltvannsforum/informasjon-fra-saltvannsforum/462408-nye-funksjoner-p%C3%A3%C2%A5-forumet

Hadde vært greit om dere ikke hadde hatt pixl begrensninger.. da jeg må konvertere alle bilder tatt med iphone 6...

Dette vil føre til at jeg legger ut mindre bilder og annet på forumet da jeg rett og slett ikke tar meg tid til og konvertere alt.

KB er langt under 6mb på bildene men det er px som er problemet.

Max filesize på vedlegg er nå 6mb (6144 kb) og max oppløsning er 10 000 x 8000 px. Vi oppfordrer dog til å bruke et verktøy for å gjøre bildene mindre før de lastes opp.

Dette pga:

• 1 store vedlegg fører til større load på server som gjør at forumet blir treigere
  • 2 vi har ikke ubegrenset plass på webserver.

Her kan JPG filer komprimeres gratis:

http://compressjpeg.com/

For hvordan legge inn vedlegg i poster, se siste post i denne tråden:

http://saltvannsforum.no/forum/forum...%C2%A5-forumet

Nå har jeg komprimert en haug med bilder i dette verktøyet. Ca halvparten fungerer å laste opp i komprimert format, den andre halvparten går ikke. Alle bilder tatt med mobilkamera og komprimert etter alle kunstens regler.

Siden kun noen lbilder i en logisk rekkefølge lar seg laste opp faller hensikten med å publisere i det hele tatt bort for meg.

Avventer til dette kan fikses på et vis.;)

PS! Jeg har erfart at jeg bare kan glemme å bruke Safari i kombinasjon med forumet, gjelder både fra mobil og Mac, så da er Firefox løsningen inn til videre.

Fikk samme feilmelding som deg Svein A når jeg skulle poste et innlegg vha Safari, fungerte imidlertid med Firefox og Opera.

Selje; er det korrekt at forumet ikke er kompatibelt med Safari, og er det også andre nettlesere som ikke er kompatible?

Hvis ja, er dette noe som kan fikses uten altfor mye ressurser/kostnader?

Fikk samme feilmelding som deg Svein A når jeg skulle poste et innlegg vha Safari, fungerte imidlertid med Firefox og Opera.

Selje; er det korrekt at forumet ikke er kompatibelt med Safari, og er det også andre nettlesere som ikke er kompatible?

Hvis ja, er dette noe som kan fikses uten altfor mye ressurser/kostnader?

Jeg også, bruker Chrome. Men det virket med Firefox, men posten jeg skulle legg i 'min' tråd havnet her. Ikke helt sikker på hvordan det skjedde, men inntil det skjer igjen båtar jeg meg skylda:)

Edited by e-mu