Gå til innhold
Informasjon
  • Vi jobber med flere funksjoner
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Benytt kjøp og salg-funksjonen fra menyen
selje

Rapporter bugs på forumet

Anbefalte innlegg

Helt enig :)

Tidligere var tråder i "hva skjer i akvarie norge" og "medlems akvarier" på forsiden.

Mulig å få det tilbake ?

Har lagt til disse nå, men ser at flere tråder ikke kommer med fra bla. medlemsakvarier. Har flyttet dette til en egen kategori og ikke under diverse, men det hjalp ikke. Det er dessverre litt rotete forumstruktur. Skal prøve å ordne opp litt og få ned antall forum og underforum som ikke brukes noe særlig.

Hvorfor noen av trådene ikke dukker opp på forsiden aner jeg ikke, men skal se om jeg finner ut av det.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste bugen jeg kommer på er at du ikke har fått skryt og takk for alt arbeidet du har lagt ned her. SKRYT og TAKK herved servert Selje, godt jobbet!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
I lange tråder med flere sider kunne en før trykke på "vis første uleste" er det en funksjon som kan aktiveres nå ?

Går det ann å få navigeringen til sider i tråder på toppen i tilegg til i bunn ?

vB 5 har ikke støtte for at dette skjer automatisk sånn som v3 hadde (ikke spør hvorfor). Men jeg fant ut en måte å gjøre dette på. Det er en blå pil (vises kun om det er uleste innlegg i tråden) som du kan klikke på for å komme direkte til første uleste post i tråden.

fetch?filedataid=28491

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eneste bugen jeg kommer på er at du ikke har fått skryt og takk for alt arbeidet du har lagt ned her. SKRYT og TAKK herved servert Selje, godt jobbet!

Hehe takk, det må være den beste bugen foreløpig her:like:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vB 5 har ikke støtte for at dette skjer automatisk sånn som v3 hadde (ikke spør hvorfor). Men jeg fant ut en måte å gjøre dette på. Det er en blå pil (vises kun om det er uleste innlegg i tråden) som du kan klikke på for å komme direkte til første uleste post i tråden.

fetch?filedataid=28491

Den var nyttig :)

Takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut, kanskje lite skrift farge kontrast men det er vel mine gamle øyne som ser :)

PS, la inn et innlegg på "tråden min" men ser at den ikke kommer inn på "siste diskusjoner" på forsiden, skal kanskje være sånn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut, kanskje lite skrift farge kontrast men det er vel mine gamle øyne som ser :)

PS, la inn et innlegg på "tråden min" men ser at den ikke kommer inn på "siste diskusjoner" på forsiden, skal kanskje være sånn?

Hei,

Det er mulig å endre design til det "gamle" om du likte det bedre. Det kan du gjøre nederst i footer på siden der det står "Saltvannsforum". Velg "Gammelt design" i boksen der :)

Nei det skal ikke være sånn. Jeg ser at flere tråder ikke dukker opp på forsiden selv om de i prinsippet skal gjøre det. Må undersøke litt mer om grunnen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Det er mulig å endre design til det "gamle" om du likte det bedre. Det kan du gjøre nederst i footer på siden der det står "Saltvannsforum". Velg "Gammelt design" i boksen der :)

Nei det skal ikke være sånn. Jeg ser at flere tråder ikke dukker opp på forsiden selv om de i prinsippet skal gjøre det. Må undersøke litt mer om grunnen.

Flott og nei, det gamle er vi ferdig med ;) kun et overgangsfenomen, no big deal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at besøkte linker er litt vel lyse i forhold til bakgrunnen. Var ingen valg i selve styleditor for de, men jeg skal finne de i selve CSS filene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lien Bug: Linken jeg la inn i ordet "quiet drive" vises ikke som tenkt men ble lagt utenfor ordet. Jeg ser på forumet med Windows telefon så det er godt mulig det ikke ser sånn ut for andre, og at feilen er i telefon, ikke forum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til det er at du har lagt linken med som "vedlegg", altså at du har lagt den inn ved å klikke på "lenkeikonet". Hvis du klikker på knappen "A" får du opp teksteditor der du kan merke ord som vanlig og legge til en link.

Slik f.eks.: link

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det gamle bildegalleriet er borte, men de gamle filene burde vel ligge igjen? For URL'en til disse har pekt mot ett filområde. Er disse filene borte, eller kunne de vært lagt tilbake?

For det er nå da fort vekk mange gamle tråder, med bilder fra bildegalleriet som mangler alt av bilder. F.eks. denne:

http://saltvannsforum.no/forum/forum...kh-januar-2013

Ser også signaturer er borte. Det er jo ikke sånn sett noe viktig for min det da, men oppdaget det når jeg skulle finne linken til akvarietråden min jeg har hatt der :-)

Ellers, takk for flott innsats! Dette har ihvertfall jeg ventet lenge :-)

Edit: Glem signaturen. Denne var avslått under mine profilinnstillinger. Slått på igjen nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vet det gamle bildegalleriet er borte, men de gamle filene burde vel ligge igjen? For URL'en til disse har pekt mot ett filområde. Er disse filene borte, eller kunne de vært lagt tilbake?

For det er nå da fort vekk mange gamle tråder, med bilder fra bildegalleriet som mangler alt av bilder. F.eks. denne:

http://saltvannsforum.no/forum/forum...kh-januar-2013

Ser også signaturer er borte. Det er jo ikke sånn sett noe viktig for min det da, men oppdaget det når jeg skulle finne linken til akvarietråden min jeg har hatt der :-)

Ellers, takk for flott innsats! Dette har ihvertfall jeg ventet lenge :-)

Edit: Glem signaturen. Denne var avslått under mine profilinnstillinger. Slått på igjen nå.

Bilder skal være fikset. Ang signatur ser jeg at det er skrudd av som default av en eller annen grunn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du sjekke at du ikke har maksimum antall PM som er tillatt for forumbrukere (50) ? Får du en feilmelding? Fint om du har mulighet for å ta en screenshot. Forumbrukere er satt opp til å få sende og motta PM så det skal egentlig ikke være noe i veien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er mange av dem som er online som ikke er innlogget. Kan det være at mange trøbler med å få logget inn ? Kunne det vært en ide med en tråd der gjester kunne postet å event fått hjelp ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke bare "mennesker" du ser som står som online dessverre. Hvis noen har problemer med å logge seg inn kan de enten sende en mail til [email protected] eller skrive på wall eller sende melding på facebooksiden vår: https://www.facebook.com/saltvannsforum

Ønsker helst ikke å åpne opp noen områder for gjester foreløpig.

Endret av selje
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er en bugs, men jeg postet i en av trådene mine og kan ikke se at denne tråden som følge av dette endte opp i listen over tråder med nye innlegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer den opp under "nye tråder" (burde kanskje vært oversatt til "nye innlegg) hvis du trykker på den linken i undermenyen? Sliter litt med Siste innlegg feeden på forsiden. Men får sikkert fikset det ila påsken når jeg finner feilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kommer den opp under "nye tråder" (burde kanskje vært oversatt til "nye innlegg) hvis du trykker på den linken i undermenyen? Sliter litt med Siste innlegg feeden på forsiden. Men får sikkert fikset det ila påsken når jeg finner feilen.

Her er link til tråden min: http://saltvannsforum.no/forum/forum/diverse/medlemmers-akvarium/19601-agathos-store-%C3%B8kosystem-ca-1400-l-system/page23

Og nei, jeg klarer ikke å se den når jeg klikker på "Nye Tråder".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er link til tråden min: http://saltvannsforum.no/forum/forum/diverse/medlemmers-akvarium/19601-agathos-store-%C3%B8kosystem-ca-1400-l-system/page23

Og nei, jeg klarer ikke å se den når jeg klikker på "Nye Tråder".

Jeg ser heller ikke mine innlegg under "Nye Tråder", og det har vell med at det er meg som legger inn inlegget :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det er en grense for 2 mb store bilder som kan lastes opp?

Forsøker en liten annonse, men får melding om for stor fil.

Noen annen mulighet for å kunne laste opp større bilder?

Forøvrig superflott nytt forum Andreas, tusen takk for alle timer du har lagt ned, og sannsynligvis fortsatt må bidra med.

Endret av Eagle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har endret forsiden til en annen mulighet for å vise siste innlegg. Fungerer den bedre nå? Liker egentlig den forrige layouten bedre. Men jeg får teste litt videre.

Ang bilder synes jeg det er utrolig unødvendig å laste opp så store bilder. Har bare 10GB igjen på server og det blir fort spist opp om alle laster opp bilder på 5-6mb hver. Men jeg skal sjekke mulighet for resize automatisk.

Til sammenlikning tar bildene jeg legger ut på min tråd mellom 200 og 300 KB.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå