Jump to content

akvarier fra zoorud import - erfaringer anyone??

Recommended Posts

Er i dialog med dette firmaet ang bestilling av karr (streamline), han selger disse via finn.no de ser bra ut, men jeg regner med at dette er import karr, men er det type polen produksjon eller kina??

Er det noen der ute som har kjøpt møbelkarr fra zoorud? tenker på kvalitet kundeservice etc.

jim

Ser ikke ut til at det var noen erfaringer her så jeg kommer med noen innspill basert ene og alene på bildene på Finn.no og butikkens facebook sider. Glasset og limingen er sikkert ok. Det jeg ser på som negativt er:

Toppen: Dersom du skal ha sps vil jeg tro du trenger mer lys, toppen er isåfall bortkastet.

Lufteslisser: Positivt med lufting av sumpområdet men slissene er store og ikke støyskjermet, kan føre til misnøye i heimen hvis akvariet skal stå sentralt..

Underskap: Sumpen ser ut til å ta opp mesteparten av underskapet, greit nok, men den virker veldig høy, noe som gjør det vanskelig(umulig?) å ha en intern skummer i sump dersom du skal rense og drive vedlikehold. Sumpen kunne isåfall kanskje tømmes og tas ut for sånne oppgaver, men underskapet har en avstiver som tilsynelatende gjør dette umulig.

Mye negativt her kanskje, men hvis noen har erfaring \ sett akvariet i levende live kan kanskje noen av mine bekymringer belyses eller avkreftes? Personlig ville jeg nok gått for ett av de brukte akvariene som ofte dukker opp. Sommeren nærmer seg også og da hender det det dukker opp noen billige godbiter som må avvikles før sommerferien skal nytes. Velkommen tilbake forresten.

Vennlig hilsen André.

Er greit å komme med en link om du ønsker tilbakemeldinger, er ikke alle som gidder å søke opp selv.

Er det dette du tenker på?

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=54566242&q=Zoorud&sort=0&ref=fas&searchclickthrough=true

Jeg er litt skeptisk til lys og sump slik som Andre. Blir trangt å løfte opp lokk til skummer samt umulig å få den ut uten å ta vekk avstiver.

Edited by selje

Fint at det var litt aktivitet her :-)

Det med løsningen er ikke noe problem jeg kan bygge Karret og sumpa helt etter egne mål, så her står jeg helt fri faktisk.

Jeg håpet egentlig på at det var noen der ute som har kjøpt karrene han selger, samt hele prosessen rundt kjøpet.

Jeg har fått pris som ikke var helt skremmende, men det er min 4 mnd leveringstid, med stor mulighet for forsinkelse, og hvis jeg må betale 50 prosent i forskudd og nye 25 prosent når produsenten sier det er ferdig, så blir det vanskelig å klage på noe.

Hvis jeg leter litt er det noen der ute som sier "styr unna" og " dårlig kvalitet". Blir fort skremt av Internett kjøp, så jeg tror jeg heller havner på en aquastabil løsning

Jim

Jeg kjøpte meg et lite for å ha som refugium. Men tykkelsen på glasset var litt for tynn etter hva jeg er vandt til. Dermed så gikk det vel som det måtte etter kun kort tid, det sprakk. Jeg kjøpte dette brukt og prøvde derfor ikke på reklamasjon.

Videre har jeg tatt kontakt med dem ved to anledninger for pris på akvarium. Første gangen ønsket jeg pris på et ganske stort et. Jeg fikk et veldig vagt svar etter en stund, men da jeg fulgte opp med mere konkrete spørsmål uteble svarene. Andre gangen forespurte jeg et mindre akvarium, og det samme skjedde.

Det kan godt være at jeg har vært uheldig. Men jeg hadde nok tenkt meg godt om når det gjelder kvalitet og garantier osv. Det er godt mulig man kan spare noen kroner på et akvarium fra dem. Men for min del er det viktig å ha en trygghet på at jeg får svar og at det ikke sprekker. Akvariet føles på mange måter i hobbyen våres som den dyreste investeringen, men summene på det som vi etter hvert har oppi karene våres overstiger til tider det dobbelte av prisen på karet.

Hvis karet sprekker i glass eller silikon skal man ha utrolig flaks hvis man ikke mister det meste av det som er oppi karet. Har selv vært rett ved siden av et akvariet der silikonen slapp. Vi var fire stykker som gjorde alt vi kunne for å redde både fisk, koraller og levende stein. Vi hadde selvsagt ikke plass til å mellomlagre alt og dermed døde en del. Disse kostnadene og ny parkett, dekkes ikke av akvarieforhandleren.

Dette er bare mine tanker. Tenk langsiktig. Handle trygt.