Mr_Stian Posted September 28, 2014 Report Share Posted September 28, 2014 Hei. Jeg har en liten tridacna musling som jeg sliter litt med. Har hatt en liten stein i sanden som jeg satte denne oppå for og prøve og få den til og feste seg. Men enten så driver den ene fisken min og flytter på den eller så er det en av eremittene som gjør det. Men jeg sliter med og få den til og stå i ro. Har nå flytten steinen og muslingen til en annen plass i akvariet med ett håp om at den får være i ro, men der er det ikke like mye lys. Finnes det noen greie måter og feste disse til små steiner? Går det an og bruke litt lim f.eks eller er det bare en dårlig ide? Link to comment Share on other sites More sharing options...
guttungen Posted September 28, 2014 Report Share Posted September 28, 2014 Du må la den feste seg selv. Det er faktisk fullt mulig at den selv hopper av stenen. Har skjedd hos meg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore Antonsen Posted September 29, 2014 Report Share Posted September 29, 2014 Muslinger er også opne/ myke under så fullt mulig at du kan ta livet av den med og lime.... hos meg så står den på en flat "Skål" som fulgte med når jeg handlet den og som står i sanden. Om de er i handel vet jeg ikke, men går jo og google Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vegard Myrvang Posted September 29, 2014 Report Share Posted September 29, 2014 De er i handel. her feks og sikkert flere steder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Arne Nilssen Posted September 29, 2014 Report Share Posted September 29, 2014 Min står bare rett på bunnglasset. Der har den stått siden jeg kjøpte den. Ser at den flytter seg ørlite rundt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian.F Posted September 29, 2014 Report Share Posted September 29, 2014 min står på et lite overheng ca. midt i karet og har festet seg fint der. Prøvde på sanden først med en stein under men sleit med å få den til å feste seg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
selje Posted October 15, 2015 Report Share Posted October 15, 2015 test 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts