Gå til innhold
Informasjon
  • Vi jobber med flere funksjoner
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Benytt kjøp og salg-funksjonen fra menyen
Mazorah

Nano & Dødehavet på steroider

Anbefalte innlegg

Heisann

Første innlegg i denne tråden er vell på tide.

Jeg startet med dette akvariet for ca 2 mnd siden, å siden den gang så har nok alt som kan gå galt gått galt. :shock:

Men med god hjelp fra froumet her å ikke minst Konrad her så hadde dette aldri overlevd meg. Kan starte på begynnelsen, fikk kjøpt en enkel LS å en reke. Etter det var jeg solgt :D så alt gikk bra i begynnelsen foruten at jeg trodde jeg hadde lavt salt nivå .018 men ting trivdes å hadde det bra selv om det var litt lavt. Etter en stund skulle jeg bytte vann å alt døde.... tenkte jeg ikke hadde lest nok å satte meg ned å kom fram til at jeg måtte kjøre noen tester det tok litt tid før alle testene var i boks, å alle verdiene var bra. men ting fortsatte å dø uten at jeg skjønnte hvorfor. så etter litt(mye) panikk å sjekking av forumene å et par meldinger fikk jeg hjelp av Konrad her på forumet. uten den hjelpen så hadde det nok vært en ødemark i akvariet mitt. snill som han er dukket han opp med modnet saltvann å noen test piloter (som han kaller dem). ting var perfekt så skulle jeg bytte vann igjen..... Lærte et nytt utrykk den dagen RTN (rapid tissue necrosis) så etter nødbehandling med nytt modnet saltvann så ble ting bra igjen, men bare for å teste tok jeg saltmåleren min å sjekket der sto det .018 noe Konrad stusset på. Kort etter hadde han hentet refraktometeret sitt å sjekket vannet... .031 om jeg ikke husker feil. Hvor vi prøvde å regne ut hvor salt vannet egentlig hadde vært ? (hadde litt igjen som jeg skulle bytte etter noen dager siden jeg bladet for mye). joda svimlende .035. Trenger vell egentlig ikke å si at nytt refraktometer er i posten :D

Litt tekniske data:

Resun DMS 400T5

Aragalive fiji pink

noen LS

Div sps

Noen røde skiver

Noen knapper

1 snegle :mrgreen:

håper på at det ser bedre ut etter hvært :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si, enda godt du fikk en hjelpende hånd fra Konrad. En mentor i nærområde er gull verd som du sikkert har skjønt. Lykke til videre, det skal bli gøy å følge utviklingen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell på tide med en liten oppdatering.

Etter salt innhold høyere enn døde havet så var det på tide med noen endringer :D

har akkurat introdusert de første innbyggerene i nanoen, det skulle egentlig være:

2 stk klovner

1 stk firefish

1 stk yellowtail demoiselle

1 stk lysmata

1 stk eremitt kreps

men nå ville ikke verden det, så jeg startet dagen med 2 stk DOA(dead on arrival) dette var jo selvfølgelig yellowtail som fikk gjennomgå. Firefish så ut til å slite litt så den ble plasert på drypp så fort som mulig, å hadde et håp om at den skulle klare seg. det gjorde den ikke, døde ikveld. når det kommer til klovnene så var det en som hang i en tynn trå men har hentet seg inn igjen å svømmer som gal. ;-)

jeg trodde krepser var små dyr, jeg tok feil :shock: har en her som skallet på er ca 5 cm å den liker å flytte på alt. men tøff var den :mrgreen:.

ellers er det litt nye koraller og alger, se bilder. når det kommer til aquascape så blir jeg blir nok aldri enig med meg selv om hvordan jeg vil ha det oppi der. finner nok ut av det en vakker dag.

20141011_013514.jpg.8bf1b1e8921269d18ecbcc8dd8eafab2.jpg

20141011_013524.jpg.3a1fc701ac5c375dad83fb51fce07a41.jpg

20141011_013541.jpg.e9d135f7573789495307c4259f0b48d2.jpg

20141011_013600.jpg.ecad077c4ecfcda1a00298605235e9ba.jpg

20141011_013606.jpg.f30825c9a9f1e1d47d1d80341a42bfb6.jpg

20141011_013616.jpg.604fa3cf52e57761d68ac5a3eaef6ae4.jpg

20141011_013636.jpg.bb056e2923981337a52181bd09eb82c3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har hatt samme kar som første og ut fra det må si at du trenger mer sirkulasjon og skummer selvfølgelig, ellers fint kar å starte med.

Lykke til:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå