Per Arne Nilssen 116 Posted September 3, 2014 Report Share Posted September 3, 2014 Noen som vet hvor det er mulig å få tak i Tønne/dunke til å oppbevare saltvann i? 100-120 liter. Quote Link to post Share on other sites
e-mu 294 Posted September 3, 2014 Report Share Posted September 3, 2014 Jeg fant en på Bauhaus for noen år siden, ca 180 liter. Quote Link to post Share on other sites
Per Arne Nilssen 116 Posted September 3, 2014 Author Report Share Posted September 3, 2014 Hmm, var innom Bauhaus for et par år siden uten å finne noe jeg.;-) Quote Link to post Share on other sites
KLT 30 Posted September 3, 2014 Report Share Posted September 3, 2014 Hei, Er på jakt etter noe av det samme selv bare litt mindre, ca 60 liter. Jula.no har en 200 liter til 249 kr. Vet at felleskjøpet skal ha noen næringsmiddelgodkjente dunker, men usikker på størrelsen. Har ikke funnet noe på nettsidene deres. Ellers så er hjemmebrygging veldig i vinden om dagen og der bruker de gjæringskar i forskjellige størrelser som burde passe perfekt. Jeg vurdere selv denne på 60 liter. Eller så har du denne på 120 liter. Quote Link to post Share on other sites
e-mu 294 Posted September 4, 2014 Report Share Posted September 4, 2014 Hmm, var innom Bauhaus for et par år siden uten å finne noe jeg.;-) Sjekket gjeldende ukeavis (uke 36, side 16) fra Bauhaus nå, fant ingen tønne der, men en 145l plastkasse som man også kan kjøpe lokk til. Mer praktisk med et blandekar med lokk enn tønne med liten åpning på toppen synes jeg. Quote Link to post Share on other sites
seeker 43 Posted September 4, 2014 Report Share Posted September 4, 2014 Felleskjøpet sine "LABB" dunker er veldig bra , og solide . disse er på ca 70 liter ... har 4-5 stk av de stående her ..mener de koster rett i underkant av 200 kr. Quote Link to post Share on other sites
kimes 31 Posted September 4, 2014 Report Share Posted September 4, 2014 Sjekk ut witre.no Quote Link to post Share on other sites
Per Arne Nilssen 116 Posted September 4, 2014 Author Report Share Posted September 4, 2014 (edited) Takk for mange gode tips folkens. Skal nok finne noe her ja.:-) Edited September 4, 2014 by Per Arne Nilssen Quote Link to post Share on other sites
Per Arne Nilssen 116 Posted September 4, 2014 Author Report Share Posted September 4, 2014 takk for mange gode tips folkens. Skal nok finne noe her ja.:-) Quote Link to post Share on other sites
Reefman 22 Posted September 4, 2014 Report Share Posted September 4, 2014 Hei, Er på jakt etter noe av det samme selv bare litt mindre, ca 60 liter. Jula.no har en 200 liter til 249 kr. Vet at felleskjøpet skal ha noen næringsmiddelgodkjente dunker, men usikker på størrelsen. Har ikke funnet noe på nettsidene deres. Ellers så er hjemmebrygging veldig i vinden om dagen og der bruker de gjæringskar i forskjellige størrelser som burde passe perfekt. Jeg vurdere selv denne på 60 liter. Eller så har du denne på 120 liter. Jula produkter er laget for utebruk/hage/regnvann osv. De er ikke godkjent for matbruk altså ikke noe som bør brukes i akvariesammenheng. Quote Link to post Share on other sites
dreamkiller 10 Posted September 4, 2014 Report Share Posted September 4, 2014 Jeg har brukt 70 literen til Jula en stund nå (ca 2mnd) Ikke merket noe galt Quote Link to post Share on other sites
olon71 10 Posted September 4, 2014 Report Share Posted September 4, 2014 Her er noen som kan passe http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=40534266&folderId=1963110 Quote Link to post Share on other sites
keneil01 10 Posted September 4, 2014 Report Share Posted September 4, 2014 Kvalitetstønner på 120 l "food grade" finner du på http://www.witre.no Har selv 3 stykker som brukes til ro, blande og saltvann... Quote Link to post Share on other sites
Per Arne Nilssen 116 Posted September 5, 2014 Author Report Share Posted September 5, 2014 Takk for alle gode forslag. Blir å stikke bort på Jula og se på den varianten der. Denne tønna vil kun bli brukt til noen timers oppvarming av sjøvann, som da umiddelbart brukes til vannbytte. Quote Link to post Share on other sites
Per Arne Nilssen 116 Posted September 6, 2014 Author Report Share Posted September 6, 2014 (edited) Sjekket gjeldende ukeavis (uke 36, side 16) fra Bauhaus nå, fant ingen tønne der, men en 145l plastkasse som man også kan kjøpe lokk til. Mer praktisk med et blandekar med lokk enn tønne med liten åpning på toppen synes jeg. Da endte jeg opp med en av disse plastkassene. Drar en strammestropp rundt den på midten for å være sikker. Julatønna var grei den, men synes den ble litt gedigen. Skal lagres også. Ellers så jeg på alle de andre forslagene deres og. Masse brukbart å få fatt i rundt. Edited September 6, 2014 by Per Arne Nilssen Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts