Jump to content

Recommended Posts

Hei,

Er på jakt etter noe av det samme selv bare litt mindre, ca 60 liter.

Jula.no har en 200 liter til 249 kr.

Vet at felleskjøpet skal ha noen næringsmiddelgodkjente dunker, men usikker på størrelsen. Har ikke funnet noe på nettsidene deres.

Ellers så er hjemmebrygging veldig i vinden om dagen og der bruker de gjæringskar i forskjellige størrelser som burde passe perfekt.

Jeg vurdere selv denne på 60 liter. Eller så har du denne på 120 liter.

Hmm, var innom Bauhaus for et par år siden uten å finne noe jeg.;-)

Sjekket gjeldende ukeavis (uke 36, side 16) fra Bauhaus nå, fant ingen tønne der, men en 145l plastkasse som man også kan kjøpe lokk til. Mer praktisk med et blandekar med lokk enn tønne med liten åpning på toppen synes jeg.

Hei,

Er på jakt etter noe av det samme selv bare litt mindre, ca 60 liter.

Jula.no har en 200 liter til 249 kr.

Vet at felleskjøpet skal ha noen næringsmiddelgodkjente dunker, men usikker på størrelsen. Har ikke funnet noe på nettsidene deres.

Ellers så er hjemmebrygging veldig i vinden om dagen og der bruker de gjæringskar i forskjellige størrelser som burde passe perfekt.

Jeg vurdere selv denne på 60 liter. Eller så har du denne på 120 liter.

Jula produkter er laget for utebruk/hage/regnvann osv. De er ikke godkjent for matbruk altså ikke noe som bør brukes i akvariesammenheng.

Sjekket gjeldende ukeavis (uke 36, side 16) fra Bauhaus nå, fant ingen tønne der, men en 145l plastkasse som man også kan kjøpe lokk til. Mer praktisk med et blandekar med lokk enn tønne med liten åpning på toppen synes jeg.

Da endte jeg opp med en av disse plastkassene.

Drar en strammestropp rundt den på midten for å være sikker.

Julatønna var grei den, men synes den ble litt gedigen.

Skal lagres også.

Ellers så jeg på alle de andre forslagene deres og. Masse brukbart å få fatt i rundt.

Edited by Per Arne Nilssen