Jump to content
Informasjon
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
Sign in to follow this  
rusken

Vekst.

Recommended Posts

Jeg må innrømme jeg er litt nyskjerrig og utolmodig:-)

Har mye små koraller og blir avogtil litt nyskjerrig på hvordan dei ser ut om f.eks 3 mnd osv.

Hvis dere har kunne dere lagt ut bilder fra . f.eks frag størrelse eller når dere fikk korallen og bilde nå og skrive på hvor lenge etter det er.

Greit og vite da sånn ca hvor fort koraller vokser, er klar over at det variere fra kar til kar men får da ein peke pin.

SPS - 1-5 centimeter/år ??

LPS - 1-5 centimeter/år ??

Mykkoraller - 1-30 centimeter/år ??

Det er nok helt avhengig av både type koraller og forhold i karet. Hvilke koraller står i nærheten av hverandre og hvilke andre finnes i samme system. Blir nok dessverre litt som å spørre hvor fort vokser et tre.

Det blir kanskje også litt lettere hvis du ramser opp de korallene du har - med bilder - så kan de som har samme typen se i sine rikholdige bildearkiver om de har noen bilder liggende. :-)

Her har du forresten noen videoer av mine akvarier - så kan du jo se om du kjenner igjen noen og hvor mye de har vokst i løpet av tiden som er gått.

6. mars 2011:

1. januar 2012:

6. mars 2013:

14: november 2013:

Håper det kan være til hjelp... ;-)

[[Template core/front/global/commentEditLine is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]