Gå til innhold
Informasjon
  • Vi jobber med flere funksjoner
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Benytt kjøp og salg-funksjonen fra menyen
Høyer'n

Murphys lov slår til...

Anbefalte innlegg

Hadde vært på påskeferie på fjellet og kom hjem ved 19 tiden på lørdag (19 april)

Som vanlig etter en ferie, så går jeg rett bort til akvariet for å se at alt er i orden. Skimter i øyekroken i det jeg går inn at alt ser greit ut, lyset er på, det lukter ikke noe og fiskene svømmer rundt.

Så ser jeg at det mangler jo nesten 10 cm med vann i akvariet! Akvariet er på 720 liter og har målene 200 x 60 x 60. For de som lurer, så tilsvarer 10 cm ca 120 liter vann.

Ser på gulvet, som er parkett, at her er det vått! Parketten sveller og har blitt brun/svart i skjøtene.

Fjerner det som er under i skapet av balling og vannpåfylling og ser at det er klissvått, MEN jeg "finner" jo bare rundt 5 liter vann som jeg får tørket opp.

Hvor er resten?? Jeg løper ned i gangen / stua nede og ser at der er det vann langs hele veggen fra taket og ned til gulvet samt en liten dam på gulvet der også...

F**n!

Ringer IF forsikring kl 19.25 og klokken 20.10 stod SSG på døra med tørkevifter og luftavfukter! DET må jeg si var knallbra service!

Utstyret har nå stått og godt snart ett døgn og det begynner å bli tørt på gulvet. Innimellom bjelkelaget er det nok fremdeles vått dessverre.

SSG sa at her blir nok gulvet revet opp, tørket og så blir det nytt gulv.

IF sa jeg skulle ringe tilbake på tirsdag (pga helligdager) og så skal vi avtale hvordan resten gjøres.

Dagen i dag (20 april) har jeg brukt på å tømme karret for alt levende og fått kjørt det ned til Aral i Dyrebutikken Drammen så jeg kan få solgt det videre der.

Bortsett fra gulvet og muligens del av en vegg, så er det meste annet i orden og i live. En Tunze sirkulasjonspumpe som stod høyt i karret har brent, for den har stått tørt over tid og fungerer ikke i det hele tatt. Lukter svidd av den.

Har egen akvarieforsikring, Super Innbo og Super Hus hos IF, så jeg håper at alt ordner seg så smidig som mulig.

Da er det bare å vente til tirsdag morgen, så ser vi hvordan dette løser seg.

To be continued...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå