Jump to content

Første korall

Recommended Posts

Hei igjen folkens!

Kjøpt min første korall på saltvansmagasinet for 4 dager siden, ble en Great Star Polyps. Har satt den i sanden så den ikke skal spre seg videre. Den var åpen i starten, men de siste dagene nå har den vært lukket. Kom hjem fra jobb i dag og så at den begynte og åpne seg igjen så dt er bra. Satte på månelyset i kveld, fikk da øye på at jeg har fått med meg en krabbe som faktisk bor inne i korallen!! Det er ganske kult, men jeg håper ikke den er skadelig?. Også ser det ut som det er en type brissellworm også i den. Mye liv^^.

Hva tenker dere om krabben? Skal jeg kvitte meg med den? Aner ikke hvilken type dt er.. Hjelp:)

[ATTACH]24209[/ATTACH]

[ATTACH]24210[/ATTACH]

[ATTACH]24211[/ATTACH]

Når det gjelder krabber, så er jeg litt mere slik at jeg ville vært føre var. For det er fryktelig surt om den tar en fisk eller noe annet du gjerne vil ha i akvariet. Så jeg ville tatt den ut, om det er mulig å få tak i den på en enkel måte.

Var innom Korallen for litt over en ukes tid siden. Og han hadde i reolen der, en krabbe han hadde funnet. Den gikk der i ett tomt akvarium, med bare LS. Og den var blitt stoooor :-) Og jeg er temmelig sikker på at den hadde klippet opp fisk rimelig kjapt...

Når det gjelder krabber, så er jeg litt mere slik at jeg ville vært føre var. For det er fryktelig surt om den tar en fisk eller noe annet du gjerne vil ha i akvariet. Så jeg ville tatt den ut, om det er mulig å få tak i den på en enkel måte.

Var innom Korallen for litt over en ukes tid siden. Og han hadde i reolen der, en krabbe han hadde funnet. Den gikk der i ett tomt akvarium, med bare LS. Og den var blitt stoooor :-) Og jeg er temmelig sikker på at den hadde klippet opp fisk rimelig kjapt...

Takk for svar:)

Ganske lik den ene hitchiker krabben jeg hadde som tok sixline'n min. Hatt 6 krabber i karet av forskjellige arter, ALLE har gjort skade. Anbefaler deg å få den ut.

Da gjør jeg nok det, noen tips for og lokke den fram? Vil akvariebytiiken ha den tro? Takk for svar

Mvh

Joakim Elias

Da gjør jeg nok det, noen tips for og lokke den fram? Vil akvariebytiiken ha den tro? Takk for svar

Mvh

Joakim Elias

Krabber er vanskelige å fange, du kan prøve Aqua medic pest-trap eller en form for hjemmelaget felle. Hvis krabben er dum nok kan du sette et glass intil LS med en rekebit og håpe på at den går nedi, da kommer den ikke opp igjen. Jeg har prøvd det meste og har endt opp med å sitte på kvelden med ei lommelykt og ta dem med en strikkepinne.

Lykke til!

Den er nå fjernet, klarte og drepe en eremittkreps:/ men nå er den hvertfsll fjernet og glad er jeg for dt:)

Har også festet noen små biter av green star polyps og limt de på andre stener som ligger i sanden:) satser på at de vil begynne å gro:)